احتمال ترمیم دستمزد کارگران وجود دارد؟

احتمال ترمیم دستمزد کارگران وجود دارد؟

ترمیم دستمزد کارگران در دستورکار شورای عالی کار قرار گرفت

علی خدایی، عضو کارگری شورای عالی اظهار داشت: در خصوص موضوع ترمیم دستمزد کارگران در سال جاری لازم به توضیح است که نمایندگان کارگری درخواست خود مبنی بر ترمیم دستمزدها را به صورت مکتوب به وزارت کار داده اند و در نشت آخر شورای عالی کار که ماه گذشته برگزار شد، وزیرکار قبول کرد که موضوع ترمیم دستمزدها در دستورکار نشست بعدی شورای عالی کار قرارگیرد.

 البته این موضوع بدین معنا نیست که دولت موافق این مسئله است اما مسئله ی مهم این است که ترمیم دستمزدها در شورای عالی کار مورد بررسی قرارخواهد گرفت. آقای خدایی در ادامه افزود: با توجه به وضعیت معیشتی کارگران انتظار ما این است که ترمیم دستمزدها به صورت جدی بررسی شود چراکه واقعیت های بازارخلاف گفته های دولت را نشان می دهد، دولت این ادعا دارد که روند تورم کاهشی است اما در بازار خلاف این گفته به چشم می خورد.

افزایش دریافتی کارمندان دولت در چند ماه گذشته

خدایی در ادامه عنوان داشت: در واقع اگر بخواهیم ادعای دولت را قبول کنیم این شتاب رشد تورم است که کاهش یافته و قیمت ها همچنان افزایشی است. در همین راستا لازم به توضیح است که طی ماه های گذشته معیشت کارگران همچنان با مشکل روبه رو بوده و هنوز در بازار همه چیز با شتاب 40 درصدی گران می شود. به همین علت است که نمایندگان کارگری درخواست ترمیم دستمزدها را دارند، از طرفی هم دولت طی چندماه گذشته با استفاده از روش هایی دریافتی کارمندان خود را افزایش داده و با توجه به این مسئله که در شورای عالی کار مقرر شده بود که اگر دولت تصمیم به افزایش حقوق کارمندان خود گرفت دستمزد کارگران هم افزایش یابد، بایستی این ترمیم دستمزد صورت پذیرد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا