احکام مالیاتی مربوط به ایثارگران در قوانین کشور

احکام مالیاتی مربوط به ایثارگران در قوانین کشور

معافیت های مالیاتی در نظر گرفته شده برای ایثارگران

براساس ماده 56 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، صد در صد حقوق و فوق العاده شغل و سایر فوق العاده ها اعم از مستمر و غیر مستمر شاهد، جانبازان و آزادگان و رزمندگان با حداقل 12 ماه حضور در جبهه از پرداخت مالیات معاف می باشد. لازم به توضیح است که این معافیت در بخشنامه شماره 99/93/230 سازمان امور مالیاتی کشور مورخ 1393/09/04 ابلاغ شده است.

براساس ماده 25 قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1394، وراث طبقه اول و دوم نسبت به اموال شهدای انقلاب اسلامی، مشمول مالیات بر ارث نخواهند بود. همچنین با توجه به تبصره یک ماده 31 قانون مالیات برارزش افزوده مصوب سال 1400، جانبازان انقلاب اسلامی که برای معالجه به خارج از کشور اعزام می شوند، از پرداخت عوارض خروج از کشور معاف هستند.

با توجه به ماده 31 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، کارفرمایانی که نسبت به جذب نیرو از خانواده شاهد، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر، آزادگان و همسر و فرزندان آنان اقدام نمایند، می توانند تا 1.5 برابر حقوق پرداختی به این افراد را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی ارائه نمایند. این تخفیف تا 5 سال با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و همچنین اخذ تعهدات لازم، قابل اعمال است.

 

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا