ارائه ی مشوق های مالیاتی کلید واژه ی تحولات بنیادی

داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد : ارایه مشوق های قانونی میتواند موجب حمایت از سرمایه گذاری و تولید و اشتغال در کشور شود. وی خاطر نشان کرد که با توجه به نام گذاری امسال به سال ” تولید – دانش بنیان و اشتغال آفرین ” ، سازمان امور مالیاتی کشور از تمامی ظرفیت های قانونی برای ارائه ی مشوق به فعالان اقتصادی با توجه به حدود اختیارات قانونی خود استفاده خواهد کرد.

مشوق های ارائه شده به فعالان اقتصادی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی به برخی مشوق های ارائه شده توسط سازمان پرداخته و بیان کرد به منظور بهره مندی حداکثری فعالان اقتصادی از ظرفیت پرداخت مالیات مقطوع، حدنصاب مشمولیت تبصره ماده (100) قانون مالیات‌های مستقیم از 30 برابر به 100 برابر افزایش یافت.

 همچنین در اجرای بند (ف) تبصره (6) ماده قانون بودجه سال 1401 و در راستای سیاست‌های حمایت از تولید، نرخ مالیات موضوع ماده (۱۰۵) قانون مالیات‌های مستقیم اشخاص حقوقی دارای پروانه بهره برداری از وزارتخانه‌های مربوطه در فعالیت‌های تولیدی در سال ۱۴۰۰ معادل پنج درصد کاهش یافت و نرخ مالیات برای شرکت های تولیدی از 25 درصد به 20 درصد تغییر کرد که این کاهش نرخ مالیات میتواند کمک قابل توجهی به بخش تولید در جهت رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار کند. همچنین ارایه مشوق مالیاتی در قالب بخشودگی جرایم قابل بخشش از دیگر تسهیلات ارایه شده به فعالان اقتصادی در سال جاری عنوان شد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا