از چه راه هایی می توان سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده کرد ؟

از چه راه هایی می توان سوابق بیمه تامین اجتماعی خود را مشاهده کرد ؟

شاید یکی از دغدغه های مهم بیمه شدگان تامین اجتماعی این باشد که چگونه می توانند اطمینان حاصل کنند که کارفرمایان برای آن ها به صورت منظم بیمه رد می کنند و از چه راه هایی می توانند سوابق بیمه ای خود را بررسی کنند. به همین علت سازمان تامین اجتماعی روش هایی را پیش پای آن ها گذاشته تا افراد بتوانند سوابق بیمه ای خود را استعلام کنند.

روش های استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی

یکی از این راه ها استفاده از سامانه تامین اجتماعی ، به آدرس eservices.tamin.ir است به این صورت که :در مرحله ی اول شما باید در سایت گفته شده ثبت نام کنید تا بتوانید سوابق خود را مشاهده کنید پس قدم اول ثبت نام در سایت تامین اجتماعی است . پس از ثبت نام میتوانید برای مشاهده ی سوابق خود به این صورت اقدام کنید : با وارد کردن کد ملی و گذرواژه خود وارد صفحه ی کاربری خود می شوید، برای دسترسی داشتن به سوابق بیمه از بخش بیمه شدگان-خدمات سابقه، گزینه کلیه سوابق را انتخاب کنید و بدین صورت می توانید سوابق بیمه خود را مشاهده کنید. در این روش شما علاوه بر این که می توانید سوابق بیمه خود را مشاهده کنید این امکان را هم خواهید داشت تا ریز دستمزد و سوابق تلفیقی خود را نیز مشاهده نمایید و حتی می توانید در صورت مشاهده نقص در سوابق بیمه خود یا اشتباه بودن آن، از بخش بیمه‌شدگان- خدمات سابقه، گزینه «اعتراض به سوابق ناموجود» را انتخاب کنید و به صورت غیر حضوری اعتراض خود را ثبت نمایید .

روش دوم استفاده از تلفن همراه خودتان است و لازم به ذکر است که سیم کارت باید به نام خود شما باشد.  بدین صورت که میتوانید یا شماره گیری کد دستوری #۱۴۲۰*۴* سوابق بیمه خود را مشاهده نمایید . ابتدا کد دستوری فوق را شماره گیری نمایید و از بین گزینه ها، عدد 2 یعنی گزینه استعلام ها را وارد نمایید سپس از منوی باز شده باید گزینه 1 یعنی آخرین سابقه را انتخاب کنید و بعد با انتخاب گزینه آخرین سابقه و وارد کردن کد ملی خود میتوانید آخرین سابقه رد شده خود را مشاهده نمایید . تفاوتی که بین دو روش گفته شده وجود دارد این است که روش اول یعنی استفاده از سایت eservices.tamin.ir ، امکانات گستره تری را در اختیار شما قرار می دهد ولی با استفاده از کد دستوری فقط آخرین سابقه بیمه‌ای خود که احتمالا مربوط به ماه گذشته است را مشاهده می کنید .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا