اضافه شدن موضوع همسان سازی حقوق ها به لایحه بودجه

اضافه شدن موضوع همسان سازی حقوق ها به لایحه بودجه

یکی از نگرانی های مهم مجلس موضوع همسان سازی حقوق ها بود

داود منظور، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: یکی از مهم ترین دلایلی که منجر به رد لایحه بودجه سال 1403 توسط مجلس شد موضوع همسان سازی حقوق بازنشستگان بود. در همین رابطه لازم به توضیح است که بیشتر نگرانی نمایندگان پیرامون موضوع تامین اعتبار لازم در جهت عملیاتی کردن موضوع همسان سازی هاست و ما این وعده را دادیم که منابع لازم جهت اجرایی شدن این موضوع را تامین خواهیم کرد.

منظور در ادامه افزود: تاکید نمایندگان مجلس این بود که این وعده در لایحه بودجه به صراحت عنوان شود و این اقدام با ایجاد دو تغییر در لایحه بودجه صورت گرفت. انتظار دیگری که نمایندگان مجلس از دولت داشتند این بود که در قانون بودجه سیاست ارزی دولت هم عنوان شود و با مذاکرات انجام شده ما تاکید کردیم که این موضوع باید در فرصت دیگری و خارج از بودجه مطرح شود چراکه این قبیل موضوعات از اهمیت بالایی برخوردار هستند. لازم به توضیح است که در لایحه اصلاحی قانون بودجه سال آینده سعی کردیم سیاست های ناظر بر برنامه هفتم توسعه را لحاظ کنیم هرچند که برنامه هفتم هنوز به تصویب نهایی نرسیده اما تلاش شده موارد مورد توافق دولت و مجلس را در نظر بگیریم.

لایحه اصلاحی بودجه سال 1403 در جهت سیاست های کلی برنامه هفتم توسعه است

دکتر منظور در پایان گفت: احکامی که در لایحه بودجه عنوان شده تماما در جهت سیاست های کلی برنامه هفتم در سال اول عملیاتی شدن آن است. تلاش ما این بوده که سهم درآمدهای پایدار در تامین بودجه کشور را افزایش دهیم و از کسری بودجه پنهان دوری کنیم. لذا امیدواریم که لایحه بودجه توسط مجلس تصویب شود تا بتوانیم سیاست های کلی برنامه هفتم را هم به خوبی اجرا کنیم.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا