اعتبار رسید دستگاه های کارتخوان در سامانه مودیان دائمی نیست

اعتبار رسید دستگاه های کارتخوان در سامانه مودیان دائمی نیست

صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط دستگاه های کارتخوان

اشکان هراتی، معاون پژوهش سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت: براساس قانون تسهیل سامانه مودیان که در دی ماه سال جاری به تصویب نهایی رسیده، کلیه ی اشخاص حقیقی و حقوقی از ابتدای دی ماه ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان هستند. لازم به توضیح است که برای سال 1402 اشخاص حقیقی که فروش آن ها کمتر از 18 میلیارد تومان باشد نیازی به صدور صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان ندارند و این قبیل افراد تا پایان سال 1404 می توانند از رسیدهای دستگاه های کارتخوان خود به عنوان صورتحساب الکترونیکی استفاده کنند.

آقای هراتی در ادامه افزود: به منظور تسهیل در فرآیندها، بانک مرکزی مکلف است تا رسیدهای صادر شده توسط دستگاه های کارتخوان را به صورتحساب الکترونیکی تبدیل نماید. لازم به ذکر است که صدور صورتحساب الکترونیکی توسط دستگاه های کارتخوان و درگاه های پرداخت برای افرادی قابل استفاده می باشد که به عرضه کالا یا خدمات با نرخ ثابت می پردازند، به عبارتی عرضه کالا و خدمات باید با نرخ واحدی باشد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت