اعتراض کارگران به درصد افزایش دستمزد سال 1402

افزایش دستمزد

اعتراض کارگران به درصد افزایش دستمزد سال 1402

دبیرکل خانه کارگر از اعتراض کارگران نسبت به 27 درصد افزایش دستمزد سال 1402 خبر داد. بنا به سخنان وی نمایندگان جامعه کارگران با تنظیم شکایت علیه تصمیم گرفته شده در شورای عالی کار سعی در باطل کردن این مصوبه دارند. بنا به سخنان وی این میزان افزایش مزد طبق شرایط قانون کار نبوده است و بنابراین این مصوبه به خودی خود باطل می باشد.

افزایش دستمزد باید به گونه ای باشد که کارگران قدرت خرید داشته باشند

علیرضا محجوب تصریح کرد: با مصوبه شورای عالی کار در مورد میزان افزایش دستمزد در حد 27 درصد، جامعه کارگری از همیشه آسیب پذیرتر خواهد بود. ما همه تلاش خود را برای ملغی کردن این مصوبه به کار خواهیم گرفت.

همچنین رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری نیز در این خصوص اظهار داشت: متاسفانه تصمیمی که امسال دولت گرفته است، باعث متضرر شدن کارگران شده است. در حالی که درصد افزایش دستمزد کارگران باید به گونه ای باشد که قدرت خرید کالاهای مورد نیاز در سبد معیشت خود را داشته باشند. این اتفاق نیفتاده است. بنابراین ما از دولت و رییس جمهور تقاضا داریم که قدرت خرید فروردین 1401 را به جامعه کارگری برگردانند.

حسن صادقی خاطرنشان کرد: قدرت خریدی که ما در ابتدای سال 1401 داشتیم، حدود 283 دلار بود. در حالی که این قدرت خرید در حال حاضر به 122 دلار کاهش پیدا کرده است. کارگران تقاضای افزایش دستمزد ندارند، بلکه فقط خواهان افزایش قدرت خرید هستند تا بتوانند با تمام زحماتی که به عنوان کارگر متحمل می شوند، حداقل نیازهای زندگی خود را تامین کنند.

ما به دنبال حق کارگران هستیم

صادقی که معاون دبیرکل خانه کارگر نیز می باشد، در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: حق گرفتنی است. ما تلاش می کنیم تا بتوانیم حق کارگران را بگیریم و به همین خاطر شکایتی علیه مصوبه شورای عالی کار در مورد افزایش دستمزد کارگران تنظیم کرده ایم.

بنا به سخنان وی، نمایندگان جامعه کارگری باید از دل این جامعه برآمده و دلسوز آنها باشند. تنها در چنین حالتی است که تن به مصوبه هایی که به زیان کارگران است نمی دهند. در حال حاضر کارگران نسبت به 27 درصد افزایش دستمزد تعیین شده از سوی اعضای شورای عالی کار برای سال جدید معترض می باشند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت