اعلام مخالفت بازنشستگان تامین اجتماعی با طرح خرید خدمات درمانی

تامین اجتماعی

اعلام مخالفت بازنشستگان تامین اجتماعی با طرح خرید خدمات درمانی

رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی کشور اظهار داشت: بازنشستگان این سازمان کاملا با طرح خرید خدمات درمانی مخالف هستند. افرادی که این مسئله را مطرح کرده اند، به صورت عامدانه و شاید هم از روی ناآگاهی وظایف قانونی این سازمان را نادیده گرفته اند.

تامین اجتماعی ملزم به ارائه خدمات درمانی رایگان است

محمد اسدی گفت: افرادی که برای خرید خدمات درمانی اصرار می کنند، آیا هیچ اطلاعی از ماده 54 قانون تامین اجتماعی دارند؟ این قانون شامل نظام سطح بندی درمان است و به موجب آن، سازمان ملزم است که به ازای هر 20 هزار نفر بیمه شده خود، یک درمانگاه برای ارائه خدمات درمانی رایگان راه اندازی کند.

وی افزود: سطح رضایت بیمه شدگان از خدماتی که در مراکز ملکی درمانی تامین اجتماعی ارائه می شوند، بسیار بالاست. با این وجود باز هم برخی افراد اصرار به خرید این خدمات دارند. انگار که فراموش کرده اند از فروش برخی مراکز ملکی درمانی به دولت چه تجربه تلخی به دست آمد. قرار بود آن مراکز خدمات خود را بدون پرداخت فرانشیز به بیمه شدگان ارائه کنند، ولی چنین طرحی هرگز به نتیجه نرسید.

رییس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی تصریح کرد: آن اتفاق باعث شد تا سرمایه بیمه شدگان و بازنشستگان از دست برود. همین افرادی که امروز به خرید خدمات درمانی اصرار دارند، آن روز فقط نظاره گر بودند. حالا نیز درمان رایگان و مراکز درمانی ملکی سازمان را زیر سوال برده اند تا به شیوه دیگری سرمایه بیمه شدگان را هدر دهند.

به جای ایجاد بحران، به وظیفه اصلی خود مشغول شوید

اسدی ادامه داد: باید به این افراد یادآوری کرد که بهتر است به جای به وجود آوردن بحران و مشکل بر سر راه بیمه شدگان تامین اجتماعی، به وظیفه اصلی خود بپردازند. وظیفه آنها درمان رایگان همه افرادی است که تحت پوشش بیمه این سازمان قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: بازنشستگان و مستمری بگیران در خصوص مسئله ارائه خدمات درمانی رایگان عقب نشینی نخواهند کرد. وظیفه سازمان ایجاد زمینه درمان کاملا رایگان برای بیمه شدگان است. ما حق خود می دانیم که تامین اجتماعی نسبت به حفظ و تقویت و گسترش مراکز درمانی ملکی خود برنامه ریزی و اقدام کند.

تصویر تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا