افزایش حقوق ها با تورم موجود همخوانی ندارد

افزایش حقوق ها با تورم موجود همخوانی ندارد

افزایش 20 درصدی حقوق ها جوابگوی معیشت کارمندان نیست

غلامرضا نوری قزلجه، عضو کمیسیون کشاورزی، آب، محیط زیست و منابع طبیعی مجلس اظهار داشت: از ابتدای سال جاری شاهد افزایش قیمت کالاهای اساسی بودیم و این اتفاق در حالی رخ می دهد که حقوق کارمندان در سال 1402 تنها به میزان 20 درصد افزایش داشته است. لازم به توضیح است که میزان افزایش حقوق ها با افزایش قیمت کالاهای اساسی همخوانی ندارد و به همین علت دخل و خرج مردم باهم جور در نمی آید. این اتفاقات در حالی رخ می دهد که دولت این ادعا دارد که اقداماتش در جهت مردمی کردن امور است اما اقدامات اقتصادی دولت خلاف این موضوع را نشان می دهد.

اقدامات دولت در حوزه ی اقتصاد و معیشت براساس خواسته های مردم نبوده و حتی در حوزه هایی که دولت، خود مسئول قیمت گذاری بوده این قیمت گذاری به صورتی انجام شده که بسیار بالاتر از نرخ تورم پیش بینی شده باشد و این اقدامات منجر به این شده که تورم موجود از افزایش حقوق ها پیشی بگیرد. در واقع دولت خود پیشگام در افزایش تورم شده و این درحالی است که امسال قرار بود سال مهار تورم باشد اما با اقدامات دولت این شعار در حد همان بنرهای شهری باقی ماند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا