افزایش حقوق و دستمزد ها باعث رونق تولید داخلی می شود

حقوق و دستمزد

افزایش حقوق و دستمزدها باعث رونق تولید داخلی می شود

رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور از افزایش حقوق و دستمزد کارگران استقبال کرده است. بنا به سخنان وی این افزایش هیچ مشکلی را به وجود نمی آورد. بلکه باعث می شود که تولید داخلی رونق پیدا کند و فرصت های شغلی بیشتری ایجاد شوند.

افزایش حقوق و دستمزد باید بر اساس محاسبه نرخ تورم انجام شود

فتح الله بیات طبق سخنان خود اظهار داشت که تنها مرجع قانونی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران، شورای عالی کار است. این شورا نیز با بررسی و محاسبه نرخ تورم به نتیجه نهایی می رسد. همچنین هزینه های سبد معیشت خانوار نیز در این بررسی در نظر گرفته می شود.

بنا به سخنان وی طی یک سال گذشته، هزینه سبد معیشت تا نه میلیون تومان در ماه افزایش پیدا کرد، ولی این امر موجب نشد که تغییری در حداقل دستمزد ایجاد شود. تفاوت میان حقوق و دستمزد کارگران و سبد معیشت در حال حاضر به 70 درصد رسیده است. بنابراین حداقل و حتی حداکثر دستمزد کارگران نمی تواند هزینه های زندگی را پوشش دهد.

برآورد 20 میلیون تومانی هزینه ها

این فعال کارگری در ادامه سخنان خود تاکید کرد با کارشناسی های انجام شده، تورم موجود محاسبه شده است و به نظر می رسد که هزینه های زندگی و سبد معیشت حدود 20 میلیون تومان باشد. این هزینه ها شامل هزینه مسکن، هزینه خواربار و سایر هزینه ها می باشد.

به نظر رییس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور، باید به گونه ای حقوق و دستمزدهای کارگران را تعیین کرد که بتوانند طی سال آینده قدرت خرید خود را حفظ کنند. کارگران به خوبی می دانند که نمی توان تورم را مهار کرد و البته هرگز هم به دنبال آمار و ارقام و درصدها نبوده اند. بهترین کار آن است که افزایش حقوق ها را به اندازه مناسب انجام داد و آن را تا سطح هزینه های معیشت بالا برد. این کار باعث می شود که فرصت های شغلی جدیدی ایجاد شود، اقتصاد گردش پیدا کند و تولید داخلی افزایش یابد.

گفتنی است طی ماه ها و روزهای گذشته، بررسی قانون کار و افزایش دستمزد کارگران از مهم ترین دغدغه های جامعه کارگران و کارفرمایان و مسئولین دولتی بوده است.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا