افزایش دستمزدها به صلاح کارگران نیست

افزایش دستمزدها به صلاح کارگران نیست

تعیین دستمزد کارگران با در نظر گرفتن ضریبی از تورم موجود در جامعه

براساس مصوبه ی مزدی سال 1402، حداقل حقوق دریافتی یک کارگر دارای 2 فرزند چیزی در حدود 8 و نیم میلیون تومان در ماه می شود و واضح است که این مبلغ دریافتی به منظور تامین هزینه های معیشتی خانوار کافی نیست لذا کارگران به منظور تامین هزینه های زندگی بایستی بیش از یک شغل داشته باشند. در رابطه با موضوع دستمزد کارگران سید صولت مرتضوی وزیرکار اظهار داشت: حداقل دستمزد کارگران هرساله توسط شورای عالی کار تعیین می شود و این شورا متشکل از نمایندگان کارفرمایی، کارگری و دولت می باشد.

به منظور تعیین دستمزد کارگران برای سال 1402، شورای عالی کار ضریبی از تورم را در نظر گرفت اما در سال 1401 حقوق ها به تورم نزدیک تر بود. لازم به توضیح است که افزایش 57 درصدی دستمزدها در سال 1401 به نفع کارگران نبود و افزایش نقدینگی ایجاد شده منجر به ایجاد تورم در جامعه شد. مرتضوی در ادامه افزود: وزارت کار مسئول حذف یارانه افراد پردرآمد نیست اما به منظور مدیریت دهک های جامعه تلاش این وزارتخانه ادامه دارد. همچنین با تلاش های انجام شده در روزهای آینده شاهد رونمایی از سامانه جدید اشتغال خواهیم بود که با استفاده از آن می شود صحت اطلاعات شغلی را بررسی کرد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا