افزایش سن بازنشستگی تامین اجتماعی فرصتی برای استفاده از سرمایه هاست

تامین اجتماعی

افزایش سن بازنشستگی تامین اجتماعی فرصتی برای استفاده از سرمایه هاست

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به مسئله افزایش سن بازنشستگی گفت: این تغییر بر اساس شرایط حوزه کسب و کار و با توجه به تغییرات جمعیتی انجام می گیرد. در واقع با وجود بازنشستگی های پیش از موعد به نظر می رسد، در حال از دست دادن سرمایه های ملی هستیم. بنابراین می توانیم با افزایش دادن سن بازنشستگی بیمه شدگان این سازمان، از فرصت ها استفاده بهتری داشته باشیم.

افزایش 21 ساله امید به زندگی دستاورد مهمی است

میر هاشم موسوی تاکید کرد: ضریب پشتیبانی صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی تا حدود 4.2 درصد کاهش پیدا کرده بود. این امر موجب ناپایداری وضعیت صندوق شده بود. با این حال از آنجا که امید به زندگی حدود 21 سال افزایش داشته است، امیدواریم فرصت تازه ای به دست آورده باشیم. چرا که این میزان افزایش دستاورد مهمی است.

وی افزود: تا پیش از این امید به زندگی 55 سال بود، ولی اینک آمارها نشان می دهند این رقم تا 75 سال افزایش یافته است. بنابراین می توانیم تغییراتی در قانون بازنشستگی تامین اجتماعی ایجاد کنیم تا از این فرصت 20 ساله بهترین بهره برداری را داشته باشیم.

مدیر عامل تامین اجتماعی تصریح کرد: واقعیت این است که عدم استفاده از این فرصت، باعث ایجاد چالش هایی شده است. چرا که بیش از نیمی از بازنشستگی های این سازمان مربوط به بازنشستگی های پیش از موعد هستند. به این ترتیب نیروی کاری که هنوز توان انجام فعالیت دارد، با استفاده از ظرفیت های قانونی از حوزه کسب و کار خارج می شود.

اصلاحات بیمه تامین اجتماعی باید با توجه به شرایط انجام گیرند

موسوی خاطرنشان کرد: اینک وقت آن رسیده است تا از فرصت اصلاحات و محاسبات بیمه ای استفاده کنیم. بسیار مهم است که اصلاحات مربوط به بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی در راستای شرایط موجود در جامعه انجام گیرند. زیرا نمی خواهیم تعهدات خود نسبت به نسل های آینده را نادیده بگیریم.

وی ادامه داد: قرار نیست اصلاحات مربوط به افزایش سن بازنشستگی تامین اجتماعی فقط بر قشر کارگر تحمیل شود. این اصلاحات در همه ارکان و همه بخش های نظام بیمه ای انجام می گیرند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا