افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد کارگران واقع بینانه نیست

حقوق و دستمزد

افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد کارگران واقع بینانه نیست

یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان در سال آینده را غیرواقع بینانه دانست. وی اظهار داشت: تنها زمانی می توانیم چنین افزایش حقوقی را بپذیریم که مطمئن شویم طی سال آینده تورم افزایش پیدا نخواهد کرد و بیشتر از 40 درصد نخواهد شد!

مبنای اصلی برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران، تورم است

ولی اسماعیلی تصریح کرد: برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان باید به قانون کار مراجعه کنیم. آنجا مشاهده می کنیم که مبنای اصلی برای تعیین میزان افزایش دستمزدها، تورم است. بهتر است برای بررسی میزان واقعی حقوق، در زمان بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق یک کارگروه را تشکیل دهیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه دولت نمی تواند هیچ تضمین و تعهدی ارائه کند که به ضمانت آن مطمئن شویم که طی سال آینده تورم بیشتر نخواهد شد. اگر تورم از میزان 40 درصد افزایش پیدا کند، حقوق و دستمزد کارگران که فقط 20 درصد افزایش پیدا کرده است، چه دردی را دوا خواهد کرد؟

تعیین کارگروه حقوق در کمیسیون تلفیق

این نماینده مجلس ضمن تاکید دوباره بر راه اندازی و تشکیل کارگروه ویژه حقوق‌ودستمزد در کمیسیون تلفیق گفت: ما نمی توانیم به راحتی افزایش 20 درصدی دستمزد کارگران را تصویب کنیم. اگر این کار را انجام دادیم و سال آینده میزان تورم به 60 درصد رسید، آن وقت باید چه کنیم؟ بهتر است از همین حالا به بررسی این مسئله بپردازیم. شاید بتوان از طریق افزایش پلکانی حقوق و دستمزد کاری انجام داد.

به گفته این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزایش پلکانی حقوق ودستمزد روشی است که از طریق آن می توان دستمزدهای پایین تر را نیز بیشتر کرد. به این ترتیب همزمان با احتمال افزایش تورم می توان امکان افزایش دستمزدها را نیز فراهم نمود.

گفتنی است مدت هاست در زمینه میزان افزایش حقوق و دستمزد کارگران و کارکنان در سال آینده بحث های فراوانی انجام می شود. نمایندگان کارگران و اصناف کارگری و بازنشستگان همواره مخالفت خود با افزایش حقوق به صورت پلکانی را اعلام کرده اند. ضمن اینکه بر اهمیت تعیین دستمزد کارگران در شورای عالی کار تاکید نموده اند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت