اولین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار امروز برگزار می شود

دستمزد

اولین جلسه کمیته دستمزد شورای عالی کار امروز برگزار می شود

طبق اخبار رسیده امروز اولین جلسه کمیته دستمزد و حقوق شورای عالی برگزار خواهد شد. اعضای این کمیته این جلسه به بررسی سبد معیشت و محاسبه آن می پردازند. به این ترتیب می توانند میزان عادلانه حقوق و دستمزد کارگران در سال آینده را مشخص کنند.

دستمزد کارگران در سال آینده افزایش خواهد داشت

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این خبر تاکید کرد که آنچه در نهایت به دست می آید نتیجه ای است که اکثریت آراء آن را تایید کنند. منظور از اکثریت، آراء نمایندگان اقشار مختلف کارگری و کارفرمایان و نیز نمایندگان دولت است. به هر حال نتیجه هرچه باشد، قطعا دستمزد کارگران برای سال آینده با افزایش همراه خواهد بود.

مرتضوی اظهار داشته است که در جلسه شورای عالی که در روز اول بهمن ماه سال جاری برگزار می شود، کمیته ای برای تعیین حقوق و دستمزد کارگران مشخص خواهد شد. این کمیته به بررسی نکات مربوط به تورم و سبد معیشت اقشار مختلف می پردازد و در نهایت نظر خود را اعلام یم کند. پیشنهادات ارائه شده از سوی این کمیته در جلسات شورای عالی کار مطرح می شوند. سپس بر اساس شاخص های موجود و قانون کار تصمیم نهایی گرفته می شود.

ملاک عمل، تصمیم اکثریت است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کشور در ادامه سخنان خود تاکید کرد که باید هر سه گروه از نمایندگان دولت، کارفرمایان و کارگران به نتیجه مشترکی دست پیدا کنند. نتیجه و تصمیمی که اکثریت به آن برسد، ملاک عمل خواهد بود.

وی همچنین اظهار داشت که جلسات شورای حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان به صورت مرتب برگزار خواهد شد. در عین حال هر زمان که دستور کار خاصی وجود داشته باشد، برگزاری این جلسات نیز دور از ذهن نیست.

گفتنی است نمایندگان فعال کارگری بر این باورند که جلسات کمیته حقوق و تعیین دستمزد کارگران برای سال آینده با تاخیر زیادی همراه بوده است. این نمایندگان ماه هاست به دنبال برگزاری این جلسات می باشند و تاکید دارند که حقوق کارگران باید طی سال آینده به صورت عادلانه ای تعیین شود. افزایش تورم و هزینه های مربوط به سبد معیشتی از مهم ترین دلایل نمایندگان کارگری برای چنین درخواستی است.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت