بازنشستگان تامین اجتماعی با چه کسی چانه زنی کنند؟

تامین اجتماعی

بازنشستگان تامین اجتماعی با چه کسی چانه زنی کنند؟

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران با اشاره به وضعیت تورم موجود در جامعه و معیشت بازنشستگان این سازمان گفت: وزیر کار به کارگران می گوید برای افزایش دستمزد خود با کارفرمایان چانه زنی کنند. بازنشستگان این صنف نیز که حقوق و دستمزدشان به مسئله حداقل دستمزد کارگران گره خورده است، باید با چه کسی چانه زنی کنند؟

ماده 41 قانون کار اجرا نشد

علی اکبر عیوضی اظهار داشت: امسال متاسفانه نه تنها نرخ تورم موجود در جامعه کنترل نشده، بلکه با آنچه در شورای عالی کار گذشت و حداقل دستمزدی که برای کارگران تصویب شد، ماده 41 قانون کار نیز اجرا نشده است. به تبع این موضوع مواد 96 و 111 قانون تامین اجتماعی نیز اجرا نگردیدند.

وی ادامه داد: آنچه به کارگران قول داده شده بود، بهبود وضعیت معیشت آنان بود و کنترل تورم که هر دو تبدیل به شعار و وعده و وعید شدند و رنگ حقیقت نگرفتند.

این فعال کارگری تصریح کرد: نه تنها این وعده ها عملی نشدند که حتی تورم شدیدتر شده است. هر ماه نسبت به ماه قبل گرانی بیشتر می شود. امروز وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی بسیار دردناک است. سفره های آنها کوچک تر شده و همچنان انتظاراتی که داشته اند، برآورده نشده است.

مجلس هم کاری نکرد

عیوضی خاطرنشان کرد: اکنون دیگر بازنشستگان تامین اجتماعی دیگر به دولت و وزیر کار اعتماد ندارند. اما مسئله فقط مربوط به دولت نیست، بلکه آنها دیگر حتی به مجلس هم اعتمادی ندارند. چرا که مجلس نیز برای بهتر شدن وضعیت معیشت بازنشستگان قدمی برنداشت.

دبیر کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران ادامه داد: بازنشستگان به دنبال خرید کالاهای لوکس نیستند، فقط می خواهند سبد معیشت و زندگی خود و کالاهای ضروری را تامین کنند. ما دیگر امیدی به ترمیم دستمزد نداریم و همین امر باعث می شود که دیگر امیدی به بهبود وضعیت زندگی بازنشستگان هم نداشته باشیم.

این فعال کارگری گفت: در مذاکراتی که برای دستمزد کارگران انجام گرفت، حداقل مبلغ دستمزد نصف میزان واقعی تورم موجود در جامعه تعیین شد. این بزرگ ترین بی قانونی و بی عدالتی بود که می شد در حق میلیون ها انسان و شهروند ایرانی انجام داد. مجلس هیچ کاری برای رسیدگی به این قانون شکنی انجام نداد. برای مجلس تفاوت پژو و لندکروز اهمیت دارد، ولی حق و حقوق و دستمزد کارگران و بازنشستگان بی اهمیت است!

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا