برنامه هفتم تیر خلاص به پیکر تامین اجتماعی است

تامین اجتماعی

برنامه هفتم تیر خلاص به پیکر تامین اجتماعی است

رییس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران گفت: متاسفانه مفاد برنامه هفتم توسعه به گونه ای تنظیم شده اند که در صورت اجرایی شدن تیر خلاص به پیکر سازمان وارد می شود.

وی تصریح کرد: در واقع اگر مواردی که در این برنامه گنجانده شده اند، تصویب شوند، سازمان تامین اجتماعی چنان ورشکسته خواهد شد که امکان جبران آن دیگر وجود نخواهد داشت .

بازنشستگان تامین اجتماعی نگران هستند

علی دهقان کیا اظهار داشت: در زمره مواردی که در برنامه هفتم توسعه درباره تامین اجتماعی گنجانده شده اند، برخی بندها مربوط به ساختار و اموال این سازمان هستند. اگر این بندها به تصویب برسند، سازمان در عملکرد خود دچار مشکلات متعددی خواهد شد که به سادگی نمی توان آنها را رفع کرد.

این مسئول کانون بازنشستگان تامین اجتماعی تهران تاکید کرد: واقعیت این است که این سازمان طی 70 سال عمر خود، همه هزینه های لازم را از طریق دریافت حق بیمه تامین کرده است. طی این سال ها هیچ کمک دولتی به این سازمان نشده است.

وی افزود: باید توجه داشته باشیم که نه تنها طی این سالها دولت هیچ کمکی به این سازمان نکرده است، بلکه حدود 700 هزار میلیارد تومان نیز به آن بدهکار است. این بدهی مربوط به حق بیمه 43 میلیون کارمند دولت می باشد که پرداخت نشده است.

بنا به سخنان این فعال کاری، مجموعه این عوامل موجب ایجاد نگرانی هایی در جامعه کارگری، بازنشستگان و مستمری بگیران این سازمان شده است. بنابراین بهتر است مسئولین و دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی هرچه سریع تر به این موارد توجه کنند.

احکام برنامه هفتم باعث عدم تعادل می شوند

دهقان کیا خاطرنشان کرد: متاسفانه احکامی که در مورد سازمان تامین اجتماعی در برنامه هفتم توسعه گنجانده شده اند، موجب ایجاد عدم تعادل در منابع و مصارف آنها می شوند. این عدم تعادل ناپایداری مالی گسترده ای را در سازمان ایجاد می کند. بسیار مهم است که مسئولین به این مسئله دقت داشته باشند.

وی ادامه داد: باید تک تک احکامی که در برنامه هفتم گنجانده شده اند و به ضرر بیمه شدگان و بازنشستگان تامین اجتماعی است را بررسی و حذف و یا تعدیل کرد.

تصویر تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا