به مسئله دستمزد کارگران در برنامه هفتم توجه کرده ایم

دستمزد کارگران

به مسئله دستمزد کارگران در برنامه هفتم توجه کرده ایم

رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید مسائل مربوط به کارگران، از جمله دستمزد کارگران و بیمه آنان مورد توجه جدی قرار گیرد تا وضعیت معیشت آنان بهبود پیدا کند. سعی ما این است که به این مسائل در برنامه هفتم به صورت جدی بپردازیم.

با افزایش کافی دستمزد کارگران سفره آنان را بزرگ تر می کنیم

علی بابایی تصریح کرد: متاسفانه اکنون سفره کارگران کوچک شده و نارضایتی آنان را در پی داشته است. ما برای احقاق حقوق و نیز افزایش دستمزد کارگران همه تلاش خود را به کار می گیریم.

وی افزود: در برنامه هفتم باید درباره مواردی مثل بهره مندی کارگران از تسهیلات رفاهی بانک کارگران چاره اندیشی کرده و تکالیف این حوزه را مشخص کنیم. همچنین مسئله بیمه کارگران را باید به صورت جدی پیگیری کنیم. در این خصوص قصد داریم که حکمی در این برنامه بگنجانیم که طی آن مسائل مربوط به سازمان تامین اجتماعی، از جمله بدهی های دولت به این سازمان رفع شوند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید به گونه ای در امر بیمه کارگران و مسئله تامین اجتماعی ورود کنیم که مطمئن شویم امنیت شغلی کارگران از لحاظ قراردادها تامین می شود. ضمن اینکه باید از بهره مندی آنان از مزایای بیمه مشاغل سخت و زیان آور مطمئن گردیم.

به آزادی عمل تشکل های کارگری نیز رسیدگی می کنیم

بابایی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مسائلی که این روزها دغدغه جمع کثیری از کارگران شده است، مسئله استقلال و آزادی عمل تشکل های کارگری است. ما به این مسئله نیز در برنامه هفتم می پردازیم و مطمئن می شویم که کارگران می توانند برابر با قانون اساسی از حقوق خود در مجامع مختلف دفاع کنند.

گفتنی است طی ماه های گذشته، مسئله حقوق و دستمزد کارگران و ناکافی بودن آن برای تامین زندگی روزمره این قشر از جامعه مورد بحث و گفتگوی بسیار بوده است. همچنین فعالین کارگری بارها به مسائلی مانند عدم توجه به بیمه کارگران و نبودن امنیت شغلی برای آنان اشاره کرده اند. نارضایتی ها در این خصوص با عدم پاسخگویی وزیر کار به نمایندگان کارگران در شورای عالی کار بیشتر شده است.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا