بی توجهی به حرف نمایندگان کارگری در شورای عالی کار

بی توجهی به حرف نمایندگان کارگری در شورای عالی کار

دولت و کارفرما حتی حوصله شنیدن حرف های نمایندگان کارگری را هم ندارند

محسن باقری، نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: جلسه روز گذشته شورای عالی کار بدون نتیجه بود و دلیل آن هم بی توجهی به گزارش کار کمیته مزد بود. پیش از جلسه روز گذشته ما در کمیته مزد به توافقاتی رسیدیم اما در جلسه شورای عالی کار مسائل را وارونه جلوه دادند و عملا توافقات به دست آمده در کمیته مزد بی حاصل شد.

لازم به توضیح است تفکر آقایان بدین صورت است که شورای عالی کار جای عدد سازیست در حالی که هدف این شورا ارتقای سطح معیشت کارگران است و جای بازی-ریاضی در این شورا نمی باشد. در جلسه شورای عالی کار که به منظور تعیین دستمزد کارگران تشکیل شد، دولت و کارفرما در یک طرف قرار گرفتند و عملکرد آن ها نشان می دهد که کارگر برای آن ها ارزش خاصی ندارد. چراکه آنان حتی حوصله شنیدن حرف های نمایندگان کارگری ندارند و نظرات آنان را هم قبول ندارند. در جلسه روز گذشته صراحتا اعلام شد که بدون تعیین سبد معیشت وارد مذاکرات تعیین دستمزدها می شویم و این حرف بی احترامی بزرگی به جامعه کارگری بود.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا