تامین اجتماعی آماده ارائه خدمات بیمه به هنرمندان است

تامین اجتماعی

تامین اجتماعی آماده ارائه خدمات بیمه به هنرمندان است

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی ضمن دیدار با مدیر عامل خانه سینما و جمعی از هنرمندان اظهار داشت: این سازمان آمادگی ارائه خدمات بیمه به هنرمندان و یا بهبود و تکمیل بیمه این قشر از جامعه را دارد. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که بسیار در مورد آسودگی خیال هنرمندان دغدغه مند می باشد، خواستار اقدامی اساسی برای بیمه هنرمندان شده است.

جامعه هنری در ترویج فرهنگ بیمه تامین اجتماعی پیشگام باشد

میر هاشم موسوی تصریح کرد: برای اینکه تامین اجتماعی خدمات مناسبی به هنرمندان ارائه کند، باید بتوان منابع بیمه ای را تامین نمود. واقعیت این است که اقشار مختلف جامعه فقط وقتی به موضوع بیمه توجه نشان می دهند که دچار مشکلی شده باشند. از این لحاظ ما انتظار داریم که جامعه هنری در ترویج فرهنگ بیمه پا پیش گذاشته و از این لحاظ پیشگام و الگوی سایر اقشار باشد.

وی افزود: ما تلاش می کنیم که شرایط لازم را فراهم کنیم تا هنرمندان نیز بتوانند از خدمات درمانی و بیمه ای تامین اجتماعی بهره مند شوند. همچنین معاونت بیمه ای سازمان با سازمان های هنری هماهنگی و همکاری لازم را انجام خواهد داد تا بیمه هنرمندان به بهترین شکل ممکن انجام گرفته و از همه ظرفیت های قانونی برای این کار استفاده گردد.

بیمه دغدغه اصلی هنرمندان است

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار گفت: یکی از مهم ترین و اصلی ترین دغدغه های هنرمندان در حال حاضر بیمه هنرمندان و بهره مندی آنان از خدمات تامین اجتماعی است. امیدواریم تمهیدات مشخصی در این زمینه ایجاد شود. در واقع پیشنهاد ما ایجاد کارگروه مشترک بین این سازمان و سازمان سینمایی است تا بتوان مشکلات مربوط به هنرمندان را راحت تر و سریع تر پیگیری کرد.

گفتنی است در حال حاضر حدود 45 هزار نفر از هنرمندان کشور تحت پوشش بیمه هنرمندان تامین اجتماعی قرار دارند. ضمن اینکه در این نشست مقرر شد بررسی های لازم انجام گیرد و هنرمندانی که به صورت تمام وقت در عرصه هنر مشغول به فعالیت هستند، تحت پوشش این بیمه قرار گیرند. در ادامه نیز به برخی آیین نامه ها و روندهای اجرایی در راستای بیمه هنرمندان اشاره شد که نیاز به اصلاح دارند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا