تامین اجتماعی به دنبال حمایت از بیماران خاص است

تامین اجتماعی

تامین اجتماعی به دنبال حمایت از بیماران خاص است

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی با اشاره به راه اندازی صندوق حمایت از بیماران خاص گفت: بیمه شدگان این سازمان می توانند در صورت داشتن بیماری خاص و صعب العلاج، مستندات درمان خود را در سامانه پورتال معاونت درمان این سازمان بارگذاری کنند.

وی افزود: صندوق حمایت از بیماران خاص با پیگیری های سازمان تامین اجتماعی و با هدف حمایت از این بیماران راه اندازی شده است.

خدمات مربوط به بیماری های خاص تحت پوشش تامین اجتماعی است

شهرام غفاری تصریح کرد: هدف تامین اجتماعی آن است که از اعتبارات و تسهیلات مربوط به صندوق حمایت از بیماران خاص استفاده کرده و از این افراد تا جایی که ممکن است، حمایت نماید. ضمن اینکه این امکان وجود خواهد داشت که فهرست کامل و دقیقی از بیماری های خاص و تعداد افراد مبتلا به آنها ایجاد کنیم تا در آینده نزدیک به شکل های مختلف برای درمان و یا پیشگیری از این بیماری ها اقدام شود.

وی ادامه داد: افرادی که به بیماری های خاص مبتلا هستند می توانند به سامانه پورتال معاونت درمان سازمان تامین اجتماعی به آدرس darman.tamin.ir مراجعه کنند. در این سامانه برای آنها امکان تکمیل اطلاعات فردی و بارگذاری مستندات پزشکی مربوط به بیماری شان فراهم شده است.

مدیر کل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از سه هزار نوع از خدمات مربوط به بیماری های خاص تحت پوشش مشترک این سازمان و صندوق حمایت از بیماران خاص قرار دارد.

در حال توسعه خدمات هستیم

غفاری خاطرنشان کرد: با وجود گستردگی خدماتی که از سوی این سازمان به بیماران خاص ارائه می شوند، همچنان در حال بررسی و بازنگری این خدمات و توسعه بیشتر آنها هستیم.

بنا به گفته وی خدماتی مانند ویزیت، داروها، کار درمانی و انواع خدمات پاراکلینیکی مربوط به بیماری های خاص تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی انجام می گیرند.

گفتنی است در صورت عدم امکان بارگذاری مدارک و مستند پزشکی مربوط به بیماری های خاص، این امکان برای بیماران فراهم شده است که به قسمت معاونت خرید راهبردی و اسناد پزشکی مدیریت درمان هر استان مراجعه کنند. به این ترتیب پرونده پزشکی فرد تشکیل شده و وی می تواند از خدمات ویژه تامین اجتماعی در این خصوص بهره مند گردد.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا