تامین اجتماعی هر ماه تا 40 هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت می کند

تامین اجتماعی

تامین اجتماعی هر ماه تا 40 هزار میلیارد تومان حق بیمه دریافت می کند

مدیر عامل موسسه حسابرسی تامین اجتماعی کشور اظهار داشت: این سازمان به صورت ماهیانه حدود چهل هزار میلیارد تومان از بیمه شدگان و کارفرمایان حق بیمه دریافت می کند. این مبلغ مهم ترین و اصلی ترین منبع درآمد این سازمان می باشد.

مهم ترین مسئولیت تامین اجتماعی پوشش بیمه شدگان است

سعید حاجی سلطانی گفت: موسسه حسابرسی تامین اجتماعی یکی از موسسات بسیار با اهمیت تابعه این سازمان می باشد. در عین حال خود این سازمان در واقع یک بیمه گر اجتماعی است که وظیفه اصلی آن پوشش دادن بیمه شدگانی است که حقوق و دستمزد خود را از طریق کارفرمایان دریافت می کنند.

وی تصریح کرد: وظیفه موسسه حسابرسی تامین اجتماعی بررسی درستی ادعای بیمه شدگان در راستای اشتغال در فضای مورد نظر است. همچنین این موسسه موظف است مطالبات پرداخت نشده کارفرمایان به سازمان را بررسی و آنها را مشخص نماید.

مدیر عامل موسسه حسابرسی تامین اجتماعی ادامه داد: در حال حاضر خدمات اصلی که این سازمان به بیمه شدگان خود ارائه می کند، 18 مورد می باشد. طیف گسترده این خدمات موجب می شود که مسئولیت کارکنان و مسئولان سازمان در برابر بیمه شدگان بیشتر گردد.

گسترده تر شدن چتر بیمه باعث رونق می شود

حاجی سلطانی خاطرنشان کرد: از آنجا که مهم ترین منبع درآمد تامین اجتماعی از محل پرداخت حق بیمه می باشد، هرچقدر که مشمولین و بیمه شدگان بیشتر باشند، رونق خدمات سازمان و نقدینگی صندوق بازنشستگی نیز بیشتر خواهد شد.

وی افزود: باید تلاش کنیم تا منابع مالی تامین اجتماعی پایداری و ثبات بیشتری پیدا کنند. این کار از طریق گسترش دادن پوشش بیمه و نیز ایجاد منابع پایدار ممکن می باشد.

بنا به گفته این مقام مسئول در حال حاضر بیش از 30 هزار کارگاه بزرگ در سطح کشور فعال می باشند. این کارگاه ها 50 هزار نفر را تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار داده اند. درآمدی که سازمان از طریق حق بیمه به دست می آورد حداکثر 40 هزار میلیارد تومان است. در حالی که ماهیانه حدود 50 هزار میلیارد تومان در بخش های مختلف هزینه می کند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا