تامین اعتبار به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان

تامین اعتبار به منظور همسان سازی حقوق بازنشستگان

همسان سازی حقوق ها تا پایان اجرای برنامه هفتم توسعه

حسن صادقی، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اظهار داشت: در حال حاضر دستمزد کارگران با تورم موجود در جامعه همخوانی ندارد و دولت عامل این اتفاق است. به همین علت نمی توان از دولت و مجلس انتظار داشت که این شرایط را جبران کنند. لذا بعید به نظر می رسد که موضوع همسان سازی حقوق ها هم به نتیجه برسد.

با این اوصاف با اعلام جبار کوچکی‌نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، دولت و مجلس بر سر همسان سازی حقوق ها به توافق رسیده اند و حتی منابع لازم جهت تامین اعتبار همسان سازی مشخص شده است. براساس تصمیمات گرفته شده چنین مقرر شده تا بخشی از اعتبار لازم جهت عملیاتی شدن همسان سازی حقوق بازنشستگان، از محل اعتبارات تخصیص یافته برای خرید دارو به صورت ریالی تامین گردد. همچنین براساس تفاهم صورت گرفته بین دولت و مجلس قرار است که تا پایان 5 ساله برنامه هقتم توسعه حقوق بازنشستگان به 90 درصد حقوق شاغلین برسد. بنابراین موضوع همسان سازی حقوق ها ابتدا باید به تصویب کمیسیون تلفیق برسد سپس وارد صحن علنی مجلس شود.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا