تحقق عدالت مالیاتی با اجرای طرح مالیات بر مجموع درآمد

تحقق عدالت مالیاتی با اجرای طرح مالیات بر مجموع درآمد

اخذ مالیات عادلانه از طریق شناسایی درآمد واقعی افراد

علی مدنی زاده استاد دانشگاه شریف در رابطه با موضوع مالیات بر مجموع درآمد اشخاص حقیقی گفت: دولت با اجرایی کردن این طرح می تواند از افراد عادلانه مالیات ستانی کند چراکه با شناسایی منابع درآمدی هر فرد، میزان مالیات پرداخت شده توسط افراد کم درآمد کمتر خواهد بود. همچنین خدمات حمایتی دولت از این قبیل افراد بیشتر خواهد شد و افرادی که درآمدهای بالاتری دارند بایستی مالیات بیشتری پرداخت نمایند.

مدنی زاده در ادامه افزود: در دنیا چنین مرسوم است که تمامی افراد بایستی وضعیت مالیاتی خود را با دادن اظهارنامه مشخص کنند و اگر پس از بررسی ها مشخص شد که فرد خلاف واقع چیزی را عنوان کرده مشمول جرایم سنگین خواهد شد، به همین علت افراد باید درآمد واقعی خود را اظهار نمایند. در خصوص مالیات بر مجموع درآمد چنین مقرر شده که با اجرایی شده این طرح، به خانوارهایی که به حمایت بیشتری نیاز دارند توجه شود و معافیت های مالیاتی در جای درست خود به افراد داده شود و کلیه اشخاص براساس درآمد واقعی خود مالیات بپردازند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا