ترمیم حقوق معلمان در آذر ماه با اجرای طرح رتبه بندی

ترمیم حقوق

ترمیم حقوق معلمان در آذر ماه با اجرای طرح رتبه بندی

وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، به اجرای طرح رتبه بندی معلمان پرداخته است. به این ترتیب تاکنون حدود 90 درصد معلمان و فرهنگیان مشمول قانون ترمیم حقوق شده اند. این طرح از ابتدای مهر ماه سال جاری اجرا شده است و همچنان ادامه خواهد داشت.

نحوه اجرای ترمیم حقوق معلمان

طی طرحی که سازمان آموزش و پرورش برای ترمیم حقوق معلمان ریخته است، ضریب ریالی 3000 امتیاز در نظر گرفته شده است. این طرح شامل افزایش صد درصدی حق اولاد و نیز افزایش 50 درصدی عائله مندی می شود. همچنین از 31 شهریور ماه جاری رتبه بندی فرهنگیان شروع شده است و به این ترتیب حدود 45 درصد حق شغل، شاغل و فوق العاده شغل به آموزشیاران معلم تعلق گرفته است.

کلیه معوقات این طرح ها به مدت 8 ماه پرداخته شده است. اما از آنجا که مقرری ماه اول بازنشستگان، طبق قوانین استخدام کشوری از ترمیم حقوق و رتبه بندی کسر شده اند، در هنگام واریز معوقات سال 1400 مقرری ماه اول برای این افراد کسر نخواهد شد.

رتبه بندی و حقوق سایرین

از آنجا که تا به حال حدود 80 درصد فرهنگیان و معلمان مشمول طرح رتبه بندی شده اند، فقط 20 درصد افراد از این طرح جا مانده اند. همچنین حدود 10 درصد نیز هنوز مشمول ترمیم حقوق نشده اند. این افراد نیز طی ماه جاری در این طرح گنجانده خواهند شد و در نتیجه همه معوقات همراه با حقوق آذر ماه به ایشان پرداخت می شود. ضمن اینکه در صورت همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، کلیه معوقات سال 1400 نیز پرداخت خواهند شد.

به طور کلی همراه با حقوق آذر ماه جاری، اختلاف حقوق آبان ماه، کلیه معوقات مزایای رتبه بندی و نیز کسری دو ماه ترمیم‌حقوق مهر و آبان واریز خواهد شد.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت