ترمیم دستمزد کارگران بالاخره انجام خواهد شد؟

ترمیم دستمزد کارگران در آبان ماه انجام می شود؟

دولت باید به معیشت خانوارهای کارگری توجه کند

علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار اظهار داشت: با توجه به این که موضوع ترمیم دستمزد کارگران در دستور کار شورای عالی کار نبود در جلسه این شورا شرکت نکردم ولی از از تلاش های نمایندگان کارگری این شورا تقدیر می کنم چراکه علت حضور نمایندگان کارگری در شورای عالی کار حمایت از حقوق کارگران است و این وظیفه با جدیت در حال انجام است.

خدایی در ادامه افزود: دولت این وعده را داده که در آبان ماه نشست شورای عالی کار به منظور ترمیم دستمزد کارگران انجام شود، به همین علت منتظر جلسه بعدی این شورا هستیم. لازم به توضیح است که اگر دولت به صورت رسمی موضوع ترمیم دستمزدها را در دستورکار شورای عالی کار قرار ندهد در جلسه حاضر نخواهیم شد چراکه موضوع معیشت خانوارها مسئله ی فرعی و حاشیه ای نیست. لذا با توجه به وضعیت تورمی کشور قدرت خرید خانوارهای کارگری کاهش یافته و مسئله ای که باید به آن توجه شود این است که داشتن دستمزد متناسب به منظور تعمین هزینه های معیشتی حق هر کارگری است و دولت باید برای این حق ارزش قائل باشد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا