تشکیل کمیته برای بررسی حقوق و دستمزد رشته های پزشکی

حقوق و دستمزد

تشکیل کمیته برای بررسی حقوق و دستمزد رشته های پزشکی

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از تشکیل کمیته ای برای بررسی نحوه پرداخت حقوق و دستمزد رشته های گوناگون پزشکی خبر داد. بنا به گفته وی اعضای این کمیسیون از وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه و برخی دستگاه های نظارتی مسئول خواهند بود. این کمیته با هدف واقعی شدن حقوق افراد در رشته های مختلف پزشکی شکل می گیرد.

عدم پرداخت به موقع حقوق و دستمزد موجب بی انگیزگی پزشکان است

سلمان اسحاقی تصریح کرد: متاسفانه با وجود آنکه تلاش کرده ایم ظرفیت رشته های پزشکی حدود 20 درصد افزایش پیدا کند، باز هم با مسئله کاهش جذب دانشجو روبرو هستیم. پرداخت نامنظم حقوق پزشکان و کارکنان بخش پزشکی و تاخیر در پرداخت کارانه موجب بی انگیزگی پزشکان برای حضور در بیمارستان های دولتی شده است.

وی همچنین به مسئله مهاجرت پزشکان و کادر درمان اشاره کرده و اظهار داشت: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در حال آسیب شناسی این مسئله است. هرچند می دانیم که یکی از مهم ترین دلایل این موضوع، مسئله حقوق و دستمزد است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: باید به صورت کارشناسی به بازنگری تعرفه های پزشکی بپردازیم و آن را به گونه ای تعریف کنیم که هر دو طرف پزشکان و بیماران ذینفع باشند. باید توجه داشته باشیم که این تعرفه ها نباید بر دوش بیمار باشد، بلکه باید به نحوی در مسئله بیمه ها تجدید نظر کرد.

باید تعرفه ها را به سمت واقعی شدن پیش ببریم

اسحاقی گفت: در نشست کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به مسئله تعرفه پزشکی توجه جدی شده است. ما تلاش می کنیم که زیرساخت های قانونی برای واقعی شدن تعرفه ها ایجاد و فرهم شوند. همچنین به مسئله برداشتن سقف حقوق و تعیین مالیات به صورت پلکانی نیز توجه کرده ایم.

وی ادامه داد: در نشستی که داشتیم گزارشی مبنی بر نحوه محاسبه و پرداخت حقوق و دستمزد پزشکان و کادر پزشکی در دنیا ارائه شد. در این گزارش این نکته بیان شد که خدمات پزشکی بر اساس مبنای ضریب کا محاسبه می شوند که در کتاب ارزش نسبی خدمات سی پی تی / آر وی یو آمده است. این کتاب و این مبنا، یک مرجع بین المللی است. ما نیز باید در ایران از این ضریب استفاده کنیم.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا