تصمیم دیوان عدالت اداری در مورد دستمزدها مشخص شد

تصمیم دیوان عدالت اداری در مورد دستمزدها مشخص شد

دیوان عدالت اداری رای به رد شکایت مطرح شده در خصوص مصوبه ی شورای عالی کار داد

به دنبال انتقادات مطرح شده از سوی فعالان عرصه ی کارگری به مصوبه ی مزدی شورای عالی کار در خصوص افزایش دستمزد کارگران برای سال 1402، نمایندگان کارگری ضمن ابراز ناراحتی خود از این افزایش اظهار کردند که تصمیم شورای عالی کار در خصوص تعیین دستمزد کارگران خلاف قانون بوده و تعیین دستمزدها بدون توجه به نرخ تورم واقعی صورت گرفته است. در همین راستا نمایندگان کارگری طی نامه ای به دیوان عدالت اداری ضمن بیان اعتراض خود خواستار ابطال مصوبه ی مزدی 1402 شده بودند.

در همین ارتباط معاون دیوان عدالت اداری در سخنان خود در خصوص این موضوع چنین اظهار داشت: به دنبال اعتراض صورت گرفته از سوی نمایندگان کارگری، توضیحات مجموعه شورای عالی کار گرفته شد و پرونده به هیئت تخصصی بیمه کار و تامین اجتماعی دیوان عدالت اداری ارجاع شد. پس از بررسی های انجام شده براساس اطلاعات به دست آمده هیئت تخصصی دیوان این شکایت را فاقد موضوعیت دانسته و رای به رد شکایت داد. بنابراعلام مسعودی فر رای صادره در مراحل چاپ و انتشار قرار دارد تا به صورت رسمی ابلاغ گردد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا