تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال 1402

تعیین حداقل دستمزد کارگران برای سال 1402

افزایش 27 درصدی حقوق کارگران برای سال 1402

بالاخره پس از حرف و حدیث های فراوان در خصوص میزان افزایش دستمزد کارگران، شورای عالی کار به نتیجه ی نهایی خود رسید و افزایش حقوق 27 درصدی را برای جامعه ی کارگری در سال آینده تصویب کرد . در همین راستا اصغر آهنی ها نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار اظهار داشت : پس از انجام هشت ساعت مذاکره در کمیته ی تعیین دستمزد ، حداقل حقوق کارگران برای سال 1402 به میزان 27 درصد افزایش یافت .

وعده های نمایندگان کارگری در شورای عالی کار پوچ بود

این میزان افزایش در حالی اتفاق افتاده که در روزهای اخیر حرف و حدیث های فراوانی در این رابطه به گوش می رسید . خصوصا نمایندگان کارگری در شورای عالی کار این وعده را می دادند که باید براساس نرخ تورم واقعی میزان افزایش حقوق کارگران تعیین گردد و به صورت مکرر این سخنان را تکرار می کردند که زیر بار این میزان افزایش ها نمی روند اما درصد افزایش اعلام شده از سوی کمیته ی تعیین دستمرد نشان می دهد که این قسم سخنان بیشتر به صورت نمادین بوده و در عمل چیز دیگری اتفاق افتاد .

جزئیات اقلام مزدی سال 1402 برای کارگران

براساس تصویب شورای عالی کار حداقل دستمزد برای سال 1402 ، 5 میلیون و 307 هزار و 330 تومان خواهد بود و در خصوص افزایش حق مسکن و بن خواربار نیز مقرر شد که مبلغ حق مسکن 900 هزار تومان و بن خواربار یک میلیون و 100 هزار تومان باشد . البته لازم به توضیح است که حق مسکن برای اجرا باید به تصویب هیات دولت برسد .

 در خصوص افزایش حقوق کارگران سایر سطوح مزدی نیز باید گفت که این افزایش به میزان 21 درصد به علاوه ی مبلغ 83 هزار و 596 تومان روزانه به تصویب رسید . بر این اساس کارگری که فرزند ندارد حداقل به میزان 7 میلیون و 300 هزار تومان حقوق دریافت خواهد کرد ، کارگر دارای یک فرزند حداقل 8 میلیون تومان و کارگر دارای دو فرزند حداقل 8 میلیون و 500 هزار تومان دریافتی خواهد داشت .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا