تعیین دستمزدها بدون توجه به نرخ تورم واقعی

تعیین دستمزدها بدون توجه به نرخ تورم واقعی

طراحی سناریوی طراحی شده توسط دولت در خصوص افزایش دستمزدها

حمید حاج‌اسماعیلی ، کارشناس بازار کار در خصوص افزایش دستمزد کارگران برای سال 1402 اظهار داشت : مصوبه ی شورای عالی کار این مطلب را اثبات کرد که برخلاف صحبت ها، سه‌جانبه‌گرایی بیشتر یک نمایش ظاهری و غیر واقعی از حضور کارگران و کارفرمایان و نمایندگان دولت در شورای عالی کار بود .  لذا دولت به منظور توجیه عدم افزایش واقعی دستمزدها در سال جدید ، سناریوی خاصی را طراحی کرده بود . تاخیر و وقت کشی در جلسات و پایین آوردن سبد معیشت هم بخشی از همین سناریو بوده است .

مصوبه ی دستمزدی باخت – باخت حاصل جلسات شورای عالی کار

حاج اسماعیلی در ادامه افزود : مصوبه ی مزدی تعیین شده توسط شورای عالی کار در چارچوب قانون نمی باشد چون بدون توجه به نرخ تورم واقعی و هزینه های معیشتی خانوارها و خط فقر تعیین شده و دولت با طراحی از پیش تعیین شده سبد معیشت خانوارهای کارگری را تعیین کرد . همچنین نمایندگان کارگری در شورای عالی کار هم مغلوب و فریفته آمارهای اقتصادی دولت شدند . مصوبه ی مزدی سال 1402 که توسط شورای عالی کار تعیین شده به شدت مورد اعتراض کارگران است چرا که حاصل مصوبه دستمزد امسال در شورای عالی کار یک نتیجه باخت – باخت برای کارگران و دولت بود .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت