تمرکز بیشتر سازمان امور مالیاتی بر گروه های پرخطر

تمرکز بیشتر سازمان امور مالیاتی بر گروه های پرخطر

افزایش سقف معافیت مالیاتی حقوق بگیران

دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در نشستی که در استان هرمزگان برگزار شد در خصوص میزان معافیت مالیاتی حقوق برای سال 1402 اظهار داشت : با پیشنهاد دولت در لایحه ی بودجه ی سال آینده قرار بود آستانه معافیت مالیاتی حقوق تا ۷ میلیون تومان در ماه باشد اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی در روند بررسی لایحه بودجه این آستانه را به ۱۰ میلیون تومان در ماه افزایش دادند . ما اطمینان داریم که این اقدام مجلس منجر به رضایت مندی حقوق بگیران خواهد شد ، لذا هرچند که بخشی از درآمدهای سازمان امور مالیاتی با این تصمیم کاهش پیدا می کند اما ما از این اقدام شایسته استقبال می کنیم .

تمرکز سازمان امور مالیاتی بر گروه های پر ریسک

دکتر منظور در ادامه افزود : در سال آینده توجه نظام مالیاتی کشور معطوف به برخی گروه های برخطر در حوزه ی مالیاتی خواهد بود و با توجه به گلایه مندی مردم نسبت به برخی از گروه های پزشکی و تامین کنندگان تجهیزات پزشکی ، تلاش خواهیم کرد تمرکز بیشتری در این حوزه صورت پذیرد . البته لازم به توضیح است که در سال جاری شاهد اجرای روند خوبی در این حوزه بودیم اما در رابطه با مالیات پزشکان راه نسبتا طولانی پیش رو داریم .

دکتر منظور در پایان در خصوص پرونده های بزرگ مالیاتی استان ها اظهار داشت : به منظور اجرای قانون بودجه سال 1401 ، حدود 2600 پرونده شناسایی شدند که به منظور بررسی باید به محل فعالیت مودیان انتقال می یافت . در همین ارتباط بررسی ها نشان می دهد که 97 درصد این پرونده ها منتقل شدند .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا