تنظیم شکایت علیه مصوبه ی مزدی شورای عالی کار

تنظیم شکایت علیه مصوبه ی مزدی شورای عالی کار

قدرت خرید از دست رفته ی جامعه ی کارگری را بازگردانید

حسن صادقی ، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و معاون دبیرکل خانه کارگر اظهار داشت : ما به دنبال افزایش حقوق نیستیم بلکه به دنبال افزایش قدرت خرید خانوارهای کارگری و بازنشستگی هستیم ، چراکه مصوبه ی مزدی شورای عالی کار در خصوص افزایش دستمزدها، کارگران را متضرر کرده است و تصمیم دولت مانع از رنگین شدن سفره ی کارگران شده و این اتفاق در حالی رخ داده که شورای عالی کار باید قدرت خرید خانوارهای کارگری را حفظ می کرد .

 لذا درخواست ما از دولت این است که قدرت خرید را به کارگران بازگرداند. به همین علت در چارچوب قانون به دنبال تحقق حقوق طبقه ی کارگر هستیم و این مسئله را از طریق قوه قضاییه و سایر قوا و سایر راه‌های مجاز پیگیری می‌کنیم . آقای صادقی در ادامه افزود : حق گرفتنی است ، لذا ما به دنبال حق ضایع شده جامعه ی کارگری هستیم و امید این می رود که در سال آینده با حضور نمایندگان دلسوز جامعه ی کارگری در مجلس راه هموار تر شود تا با یاری خداوند حق را به حق دار برسانیم .

تصمیم شورای عالی کار کارگران را متضرر کرده

در همین رابطه محمد صادق محسنی کبیر، مدیر اجرایی سازمان دارالقرآن خانه کارگر اظهار داشت : در روزهای پایانی سال گذشته تصمیم شورای عالی کار در خصوص افزایش 27 درصدی دستمزدها کام خانوارهای کارگری و بازنشستگی را تلخ کرد . این اتفاق در حالی رخ داده که دولت با وعده ی خدمت به ضعیف ترین اقشار جامعه شروع به کار کرد اما امروز تصمیمی گرفته که به زیان کارگران و سایر اقشار زحمتکش جامعه تمام شده لذا امیدواریم عده ای در دولت در راستای تجدید نظر این تصمیم گامی بردارند . شورای عالی کار در حالی این تصمیم گیری را کرده که براساس ماده 41 قانون کار باید باتوجه به تورم اعلامی بانک مرکزی دستمزد هرساله افزایش یابد و در تبصره دوم همین ماده چنین آمده است که حداقل دستمزد باید تامین کننده حداقل‌های معیشتی یک خانوار کارگری باشد که در اینجا منظور سبد حداقل معیشت خانوار ۳.۳ نفری است که این مسئله مورد توجه قرار نگرفته است .

محسنی کبیر در ادامه افزود : فشار دولت به شورای عالی کار منجر به تصویب دستمزدی برای جامعه ی کارگری شده که با این میزان افزایش کارگران و بازنشستگان تنها می‌تواند هزینه خوراک را تامین کنند و سایر هزینه‌ها را نمی‌توان با آن در جامعه کارگری و بازنشستگی پوشش داد.  لذا ما علاوه بر اعتراض نسبت به دولت ، به مصوبه ی مزدی شورای عالی کار هم اعتراض داریم و در همین خصوص شکایت‌نامه‌ای را تنظیم کردیم که شاید بتوانیم روی تصمیم مزدی تاثیر بگذاریم .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت