تنها راه حل برای پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و تامین اجتماعی، تهاتر است

تامین اجتماعی

تنها راه حل برای پرداخت مطالبات وزارت بهداشت و تامین اجتماعی، تهاتر است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با اشاره به بدهی سازمان تامین اجتماعی به مراکز درمانی و داروخانه ها گفت: به نظر می رسد بهترین و تنها راه حل موجود در حال حاضر تهاتر باشد. در واقع ما تلاش کرده ایم که طی ماه های اول سال جاری مطالبات داروخانه ها و دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی پرداخت شود. با این حال هنوز برخی از این بدهی ها باقی مانده اند که باعث به وجود آمدن سوءتفاهم هایی هم شده است.

تامین اجتماعی هم بدهکار است و هم طلبکار

سید صولت مرتضوی تصریح کرد: واقعیت این است که در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی هم در جایگاه بدهکار قرار گرفته است و هم در مقام طلبکار. به این معنی که هم به دانشگاه های علوم پزشکی کشور بدهکار است و هم از آنها طلبکار می باشد.

وی افزود: بدهی تامین اجتماعی بابت خدمات درمانی و پزشکی است که از سوی مراکز درمانی دانشگاه های علوم پزشکی به بیمه شدگان این سازمان ارائه شده است. این در حالی است که این سازمان یکی از تولیدکنندگان قدرتمند دارو در کشور می باشد. بنابراین از بابت داروهایی که در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز درمانی و بیمارستان های وزارت بهداشت قرار داده است، طلبکار می باشد.

این مقام مسئول تاکید کرد: به همین دلیل است که به نظر می رسد بهترین روش برای رفع مشکل مطالبات این سازمان و پرداخت بدهی های آن، تهاتر باشد.

تفاهم نامه امضا شده است

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ادامه داد: برای رفع مشکلات مالی که تامین اجتماعی فعلا با آنها دست و پنجه نرم می کند، تصمیم گرفتیم با وزارت بهداشت به توافق برسیم. بنابراین تفاهم نامه ای امضا کردیم تا مطالبات و بدهی های مابین مراکز درمانی و داروخانه های دانشگاه ها و این سازمان تهاتر شوند.

وی همچنین به وضعیت طرح دارویار اشاره کرده و گفت: وضعیت پرداخت مطالبات در این زمینه نیز بسیار بهتر شده است. با این حال گاهی صورت وضعیت های مربوط به مطالبات دیر وصول می شود. حتی گاهی این مدت زمان به دو ماه نیز می کشد. به همین دلیل تصمیم گرفته ایم با تعریف برخی سامانه های جدید، این مدت زمان را کاهش دهیم تا مشکلات مربوط به پرداختی ها رفع شوند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا