ثبت اطلاعات خریدار در صورتحساب‌های الکترونیکی الزامی می باشد؟

ثبت اطلاعات خریدار در صورتحساب‌های الکترونیکی الزامی می باشد؟

انواع صورتحساب های الکترونیکی در سامانه مودیان

در حال حاضر با توجه به اطلاعیه های سازمان امور مالیاتی کشور صورتحساب های الکترونیکی سامانه مودیان به سه نوع تقسیم بندی شده اند که برای ثبت صورتحساب نوع دوم و سوم ما به اطلاعات هویتی خریدار نیازی نداریم. برهمین اساس صورتحساب نوع یک در واقع همان صورتحساب رسمی می باشد که در آن اطلاعات اقتصادی خریدار و فروشنده و نوع کالا و خدمت ارائه شده به صورت کامل درج می شود و برای ارسال این صورتحساب به سامانه مودیان نحوه ی تسویه صورتحساب نیز بایستی انتخاب شود.

برخلاف صورتحساب های نوع اول در صورتحساب نوع دوم ما نیازی به درج اطلاعات هویتی خریدار نداریم و در این نوع صورتحساب ها تنها اطلاعات هویتی فروشنده و اطلاعات کالا و خدمت فروخته شده درج خواهد شد. نوع آخر از صورتحساب های الکترونیکی صورتحساب های نوع سوم هستند که در واقع این قبیل صورتحساب ها همان رسیدهای دستگاه های کارت خوان و درگاه های الکترونیکی پرداخت هستند و نیازی به درج اطلاعات هویتی خریدار و فروشنده ندارند.

تصویر احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا