جلسه شورای حقوق و دستمزد برگزار می شود

حقوق و دستمزد

جلسه شورای حقوق و دستمزد برگزار می شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از برگزاری جلسه شورای حقوق و دستمزد کشور خبر داد. بنا به گفته وی، این جلسه با هدف بررسی مسئله هم ترازی کلی حقوق کارمندان دولت برگزار خواهد شد. در واقع شرکت کنندگان در این جلسه به دنبال آن هستند که قدمی در راستای رفع ناترازی مربوط به حقوق کارمندان دستگاه های مختلف دولتی در بودجه 1403 بردارند.

نتایج جلسه حقوق و دستمزد در بودجه 1403 تاثیرگذارند

جبار کوچکی نژاد اظهار داشت: آنچه مشخص است این است که در حال حاضر فاصله هایی از لحاظ حقوق و دستمزد بین شاغلین دستگاه های دولتی وجود دارد. این فاصله ها از نظر ما قابل قبول نیستند و باید حتما چاره ای برای رفع آنها اندیشید.

وی تاکید کرد: در جلسه ای که برگزار می شود، این مسئله به صورت کامل مورد بررسی کارشناسان قرار می گیرد. پس از بررسی های لازم، به برخی از راهکارهایی که مناسب تر هستند، توجه بیشتری می شود و در نهایت بهترین آنها انتخاب می گردند.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که به عنوان ناظر مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای حقوق و دستمزد حاضر می شود، تصریح کرد: نتایجی که طی این جلسه به دست می آیند، حتما در بودجه سال 1403 تاثیر خواهند داشت. به همین دلیل است که ما تلاش می کنیم، تغییراتی در این خصوص ایجاد کنیم.

دولت تصمیمی برای تغییر پرداختی ها در سال جاری ندارد

با وجود خبرهایی که در خصوص جلسه شورای حقوق و دستمزد شنیده می شود، رییس سازمان برنامه و بودجه طی روزهای گذشته اعلام کرده است که در حال حاضر دولت تصمیم ندارد تغییراتی در مبلغ پرداختی به کارکنان خود ایجاد کند. اکنون نیز طبق خبرهای مربوط به این جلسه، نتایج آن بر بودجه سال آینده موثر خواهد بود.

گفتنی است در کنار برنامه ریزی هایی که در خصوص رفع ناترازی حقوق و دستمزد کارکنان دولت انجام می گیرد، مسئله همسان سازی حقوق بازنشستگان، مخصوصا بازنشستگان تامین اجتماعی نیز بحث داغی است که از سوی نمایندگان مجلس پیگیری می شود. بنا به آنچه گفته می شود، این مسئله نیز در برنامه هفتم توسعه مورد بررسی جدی نمایندگان قرار می گیرد.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا