حداقل حقوق کارگران 10 میلیون تومان ؟

تعیین حداقل حقوق کارگران براساس واقعیت های اقتصادی کشور

در لایحه ی بودجه ی سال آینده حقوق کارکنان دولت برای سال 1402 به میزان متوسط 20 درصد افزایش خواهد داشت و با نزدیک شدن به ایام پایانی سال بحث پیرامون افزایش حقوق کارگران هم قوت گرفته است . در همین راستا حمید حاج‌اسماعیلی ، کارشناس بازار کار اظهار داشت : برای کسانی که حداقلی بگیر هستند باید رقم 10 میلیون تومان را به عنوان حداقل حقوق در نظر بگیریم و باید در شورای عالی کار در چانه زنی با دولت ، برای حداقل‌بگیران کارگری و حداقل‌بگیران سازمان تامین‌اجتماعی به رقم 10 میلیون تومان برسیم . در خصوص درصد افزایش حقوق کارگران هم لازم به توضیح است که افزایش حداقل دستمزد بیش از ۴۴، ۴۵ درصد امسال خواهد بود .

حاج‌اسماعیلی  در ادامه افزود : ما باید متناسب با شرایط اقتصادی کشور، خط فقر و نرخ تورم حداقل حقوق را تعریف کنیم به همین منظور تاکید بنده بر مبلغ 10 میلیون تومان است و امید این می رود که در شورای عالی کار روند به نحوی پیش رود که این مبلغ تثبیت گردد . همچنین با توجه به افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت ، برای سایر سطوح مزدی نیز افزایش ۲۵ درصد برای بازنشستگان و بقیه کارگران نیز قطعی خواهد بود .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت