حداقل دستمزد کارگران جوابگوی 9 روز زندگی یک خانوار است

حداقل دستمزد کارگران جوابگوی 9 روز زندگی یک خانوار است

بی توجهی به قانون در تعیین دستمزد کارگران

سید حسین رسولی ، دبیر اجرایی خانه کارگر تشکیلات خراسان رضوی در خصوص دستمزد کارگران اظهار داشت : از مهم ترین دغدغه های جامعه ی کارگری موضوع حقوق و دستمزد است و ما این اعتقاد را داریم که در این زمینه قانون اجرا نمی گردد . آن چیزی که در تعیین حقوق جامعه ی کارگری باید به آن توجه کرد قانون کار می باشد . این قانون در مفاد خود نحوه ی تعیین دستمزد کارگران را بیان کرده اما متاسفانه به این قانون بی توجهی هایی صورت گرفته .

رسولی در ادامه سخنان خود عنوان کرد : در حال حاضر حداقل دستمزد یک کارگر زیر 8 میلیون تومان است و این میزان دستمزد تنها برای گذران 9 روز از زندگی یک خانوار جوابگو خواهد بود و جامعه ی کارگری به میزان 21 روز در ماه کسری حقوق دارند . در این مورد باید گفت که اولین مشکل، اجرایی نشدن قانون است ، توجه به قانون کار هرساله کمرنگ تر می شود لذا درخواست ما اجرای قانون است . در شرایط کنونی کشور که شاهد افزایش تورم هستیم دولت باید نسبت به مهار تورم اقدامی انجام دهد چراکه اگر قشر کارگر راضی نباشد رشد کشور هم ممکن نخواهد بود .

خانه کارگر با تغییر ماده 27 قانون کار مخالف است

رسولی اشاره ای هم به عملکرد بانک رفاه کارگران کرد و افزود : این بانک صرفا اسم کارگران را یدک می کشد اما در عمل برای کارگران نیست . در حقیقت کارگران در هیچ حوزه ای نماینده ای ندارند حتی کارگر در سازمان تامین اجتماعی هم سهمی ندارد . در همین راستا لازم به توضیح است که 95 درصد کارگران درگیر قراردادهای کار موقت هستند و بابت این قراردادها دستمزد کمی هم دریافت می کنند . رسولی در پایان هم در خصوص احتمال تغییر ماده 27 قانون کار که به برخورد با کارگران متخلف اشاره دارد اظهار داشت : خانه ی کارگر با تغییر ماده ۲۷ قانون کار و هر ماده دیگری مخالف است .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا