حداکثر مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده زمستان 1402

حداکثر مهلت ارسال اظهارنامه ارزش افزوده زمستان 1402

تولید اظهارنامه پیش فرض با استفاده از اطلاعات سامانه مودیان

با توجه به قانون تسهیل سامانه مودیان، تا پایان سال 1403 صورتحساب هایی که در سامانه مودیان ثبت نشده باشند قابل قبول می باشند. در این مدت سازمان امور مالیاتی کشور مکلف می باشد با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه مودیان در پایان هر دوره ی مالیاتی (فصل) نسبت به تهیه اظهارنامه برای کلیه مودیان اقدام نماید. همچنین مودی می تواند حداکثر تا یک ماه پس از اتمام دوره ی مالیاتی با ثبت خرید و فروش هایی که صورتحساب های آن ها ذر سامانه مودیان صادر نشده است، اظهارنامه ارسال شده توسط سازمان امور مالیاتی را تکمیل و مسترد نماید.

لازم به توضیح است که براساس ماده (9) قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان، صورتحساب های الکترونیکی ثبت شده در سامانه مودیان مورد تایید بوده و قابل رسیدگی نخواهند بود. همچنین سازمان امور مالیاتی براساس صورتحساب های صادره در سامانه مودیان نسبت به تهیه اظهارنامه دوره ی مالیاتی زمستان 1402 اقدام و اظهارنامه مزبور را از طریق سامانه های http://tp.tax.gov.ir یا http://my.tax.gov.ir در نیمه اول فروردین ماه سال جاری در دسترس مودیان قرار خواهد داد. چنانچه مودی تا پایان فروردین ماه سال 1403 نسبت به پرداخت مالیات و عوارض متعلقه اقدام ننماید، مشمول جرایم مقرر در قانون دائمی ارزش افزوده مصوب سال 1400 خواهد شد.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت