حرکت دولت به سمت تامین درآمد های پایدار

حرکت دولت به سمت تامین درآمد های پایدار

استفاده از سامانه مودیان به منظور شناسایی فرارهای مالیاتی

صدیف بدری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اگر بتوان سامانه مودیان را به طور کامل در کشور عملیاتی کرد چرخه ورود و خروج کالا در تمامی بخش ها ثبت خواهد شد و ثبت این اطلاعات منجر به تشخیص مالیات افراد به صورت عادلانه خواهد شد.

بدری در ادامه افزود: اقداماتی هم در زمینه تفکیک حساب های تجاری شده و دولت با این اقدامات قادر است حساب های بانکی را رصد کند تا جریان درآمدی فرد به صورت دقیق مشخص گردد. لازم به توضیح است که اقداماتی از این دست بدان جهت اتخاذ شده که ما بتوانیم در مسیر اصلاح ساختار مالیاتی کشور قدم برداریم و دولت بتواند منابع درآمدی پایداری را برای خود ایجاد نماید. لذا ضرورت ایجاد یک نظام مالیاتی هوشمند در کشور وجود دارد تا بتوان با استفاده از اطلاعات سیستمی مانع از انجام فرارهای مالیاتی شد. به همین علت سامانه مودیان راه اندازی شده تا بتوان با استفاده از آن فعالیت های اقتصادی را شفاف کرد و آن قسمت از اقتصاد کشور که دارای مشکلاتی هست شناسایی شود و به مقابله با مشکلات پرداخت.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا