حقوق کارکنان شرکت های دانش بنیان مشمول معافیت است

حقوق کارکنان شرکت های دانش بنیان مشمول معافیت است

معافیت مالیاتی مشروط بر حضور در پارک های علم و فناوری

محمدتقی پاکدامن ، معاون سازمان امور مالیاتی اظهار داشت : به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان ، در نشستی که بین وزیر امور اقتصادی و دارایی و نمایندگان شرکت های دانش بنیان انجام شد ، مقرر گردید برای شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری معافیت هایی در نظر گرفته شود . لازم به توضیح است که این معافیت مشروط بر حضور این قبیل شرکت ها در پارک های علم و فناوری می باشد و بدین صورت خواهد بود که اگر شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک ها ، اقدام به تولید کنند ، مشمول معافیت‌های مالیاتی مناطق آزاد که ۲۰ سال است خواهند شد .

در همین راستا بر اساس قانون مصوب سال ۸۹ مجلس ، واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک های علم و فناوری ملزم هستند فعالیت‌های دانش بنیان خود را به تفکیک ارائه دهند و بایستی این فعالیت ها به تأیید ریاست پارک علم و فناوری برسد، همچنین پارک‌ها باید اعلام کنند که فعالیت این شرکت‌ها در داخل پارک خواهد بود یا خارج از آن می باشد .

معافیت مالیاتی حقوق کارکنان شرکت های دانش بنیان

پاکدامن در خصوص ساز و کار اجرایی شرکت های دانش بنیان عنوان کرد : مجوز فعالیت در داخل پارک علم و فناوری از سوی رئیس پارک صادر خواهد شد و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری لیست فعالیت‌های پارک‌های علم و فناوری را سالانه به همراه لیست شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این پارک‌ها به سازمان امور مالیاتی اعلام می‌کند . همچنین حقوق کارکنان شرکت های دانش بنیان هم مشمول معافیت مالیاتی می شود و لیست کارکنان این شرکت ها به ادارات امور مالیاتی مربوطه ارسال خواهد شد که بایستی به تایید رئیس پارک علم فناوری برسد .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت