حمایت نظام مالیاتی از تولید در چارچوب قانون

حمایت نظام مالیاتی از تولید در چارچوب قانون

کاهش 7 درصدی نرخ مالیات بخش تولید

دکتر داود منظور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور اظهار داشت : براساس بند ” م ” تبصره 6 قانون بودجه 1402، دولت این پیشنهاد را داده که میزان مالیات بر عملکرد واحدهای تولیدی به میزان 7 درصد نسبت به نرخ ماده 105 قانون مالیات های مستقیم کاهش یابد که همین امر به معنای کمک به رشد تولید است . حال تصویب این پیشنهاد به رای نمایندگان مجلس شورای اسلامی بستگی دارد و ما فقط مجری قانون هستیم . لذا حمایت از بخش تولید در چارچوب اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، یک اصل مهم برای نظام مالیاتی است .

نظام مالیاتی کشور تابع قانون است

دکتر منظور در ادامه افزود : همه ی فعالین اقتصادی اعم از بخش خصوصی و دولتی براساس قانون مشمول مالیات هستند و در این زمینه تمکین کرده اند . در خصوص تحقق شعار سازمان امور مالیاتی هم لازم به توضیح است که در دوره تحول آفرینی نظام مالیاتی ، کمک به رشد تولید و حمایت از تولیدکنندگان از اهداف همه ارکان دولت و مجلس بوده. سازمان امور مالیاتی کشور هم تابع قانون است و هرکجا قانون دستور به اخذ مالیات داده باشد ما موظف به وصول آن هستیم و در مواردی هم که قانون معافیتی را لحاظ داشته طبیعتا مطالبه ی مالیات بی معنی خواهد بود به عنوان نمونه  فعالیت های کشاورزی از معافیت ماده 84 قانون مالیات های مستقیم استفاده می کنند و از مالیات معاف هستند .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا