دارندگان دسته چک های قدیمی بخوانند

دارندگان دسته چک های قدیمی بخوانند

چک های قدیمی از مهرماه فقط در شعب صادرکننده دسته چک پذیرفته می شوند

به دنبال اجرای قانون جدید چک، چک های صیادی جایگزین چک های قدیمی شدند. از جمله مهم ترین تغییرات اعمال شده در چک های صیادی الزام ثبت این قبیل چک ها در سامانه صیاد بود که مورد استقبال عموم مردم هم قرار گرفت. همچنین براساس آمارهای منتشر شده چیزی در حدود 87.5 درصد چک هایی که وصول شده جزء چک های صیادی بوده است.

با توجه به تغییرات انجام شده در قانون جدید چک، صادر کننده ی چک می بایست همزمان با صدور نسخه ی فیزیکی چک، اطلاعات آن را در سامانه صیاد به ثبت می رساند به همین علت میزان چک های برگشتی صیادی نسبت به چک های قدیمی کاهش قبل توجهی پیدا کرد.

اما با گذشت بیش از دو سال از اجرای قانون جدید چک، هنوز هم دسته چک های قدیمی توسط افراد مورد استفاده قرار می گیرد. در خصوص چک های قدیمی لازم به توضیح است که از ابتدای مهرماه سال جاری، این گونه چک ها فقط توسط شعب صادرکننده دسته چک پذیرفته خواهند شد لذا دارندگان این قبیل دسته چک ها می توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به شعب خود دسته چک های قدیمی خود را عوض کرده و دسته چک های صیادی دریافت نمایند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا