درحال حاضر اکثر کارگران دارای شغل دوم هستند

درحال حاضر اکثر کارگران دارای شغل دوم هستند

وزارت کار حاضر به تشکیل جلسه شورای عالی کار نیست

هادی ابوی، دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: در شرایط فعلی که شاهد کاهش قدرت خرید کارگران هستیم چیزی در حدود 70 درصد این افراد به منظور تامین هزینه های معیشتی شغل دوم دارند. این اتفاق در حالی رخ داده که نمایندگان کارگری بارها خواستار تشکیل جلسه شورای عالی کار شده اند اما وزارت کار زیر بار تشکیل جلسه نمی رود و حتی حاضر نیستند مشکلات معیشتی کارگران را بشنوند.

واحدهای تولیدی با کمبود نیروی انسانی متخصص روبه رو هستند

عدم توجه به مشکلات معیشتی کارگران  از سوی این وزارت خانه در حالی رخ داده که طبق وعده ی وزیرکار بایستی جلسه شورای عالی کار ماه گذشته برگزار میشد که تاکنون خبری از تشکیل جلسه نشده. لازم به توضیح است که پایین بودن دستمزدها باعث شده تا کارگران پس از اتمام ساعات کاری خود به سمت شغل دوم بروند تا بتوانند هزینه های معیشتی خود را پوشش دهند. بسیاری از کارفرمایان هستند که می خواهند به کارکنان خود حقوق بالاتر از وزارت کار بدهند اما تغییرات پیش آمده در بازار کار باعث شده تا افراد به دنبال مشاغل نوین باشند تا درآمدهای بالاتری کسب کنند و این موضوع شرایط عرضه و تقاضای نیروی کار را تغییر داده است.

ابوی در ادامه افزود: شرایط در حال حاضر به گونه ای است که کارفرما دغدغه ی نیروی متخصص دارد و واحدهای تولیدی با کمبود نیروی انسانی متخصص روبه رو هستند و این اتفاق حاصل فاصله ی ایجاد شده بین حقوق ها و هزینه های معیشتی است و باید پذیرفت که دستمزدهای کنونی عادلانه نیست.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا