درخواست اصلاح بند (س) تبصره (6) قانون بودجه کشور

درخواست اصلاح بند (س) تبصره (6) قانون بودجه کشور

نامه رئیس سازمان بورس در خصوص اصلاح مجموع معافیت های مالیاتی اشخاص

براساس بند (س) تبصره (6) قانون بودجه سال 1403، مجموع معافیت‌ها، نرخ صفر مالیاتی، کاهش نرخ مالیاتی و سایر مشوق های مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی از محل مجموع درآمدهای حاصل‌شده برای عملکرد سال ۱۴۰۳ کلیه مؤدیان به‌استثنای معافیت‌های دارای سقف زمانی مشخص و موارد مندرج در ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم و قانون جهش تولید دانش‌بنیان برای اشخاص حقوقی تا پنج هزار میلیارد (۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال و اشخاص حقیقی تا پانصد میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال قابل اعمال است.

در همین راستا مجید عشقی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه ی شماره 122/150619 خطاب به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار اصلاح بند فوق الذکر شد. در نامه ی رئیس سازمان بورس چنین آمده است که: با توجه به تبعات منفی حکم بند (س) تبصره (6) قانون بودجه سال جاری در بازار پول و سرمایه خواهشمند است در صورت صلاحدید اقدامات قانونی جهت اصلاح حکم مذکور صورت پذیرد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در نامه ی مذکور این پیشنهاد را داده است که سقف تعیین شده در بند (س) تبصره (6) قانون بودجه سال 1403، برای اشخاص حقوقی تا ده هزار میلیارد ریال و برای اشخاص حقیقی تا هزار میلیارد ریال قابل اعمال باشد.

 

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا