دستمزد کارگران با تورم تناسب ندارد

دستمزد کارگران با تورم تناسب ندارد

دستمزد کارگران با تورم تناسب ندارد

یکی از اعضای فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی گفت: آنچه امروز به عنوان حقوق و دستمزد کارگران پرداخت می شود، هیچ تناسبی با تورم رسمی موجود در کشور ندارد. دولت باید در این زمینه به صورت ویژه و فوری اقدام کند و مجلس نیز پیگیر آن است.

ترمیم دستمزد کارگران باید انجام شود

سید کریم حسینی تصریح کرد: مردم در زندگی روزمره خود متوجه افزایش هر روزه قیمت ها هستند. حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان کفاف هزینه ها را نمی دهد و سفره های مردم روز به روز کوچک تر می شود.

وی اظهار داشت: نمایندگان دولت در جلسات کمیته دستمزد شورای عالی کار متعهد شده بودند که در صورت عدم کنترل تورم نسبت به ترمیم دستمزد اقدام کنند. این کار باید به صورت جدی انجام بگیرد و ما نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون کارگری آن را پیگیری خواهیم کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به غیر از فراکسیون کارگری مجلس، کمیسیون اجتماعی نیز مسئله متناسب سازی حقوق و دستمزد با نرخ تورم را پیگیری می کند. این کمیسیون به بررسی جدی برنامه هفتم و نیز بودجه سال 1403 می پردازد. امیدواریم که خیلی زود بتوانیم به یک عدد و رقم منطقی برای افزایش حقوق و ترمیم دستمزدها برسیم.

دولت عجله کند

حسینی خاطرنشان کرد: با وجود نرخ تورم فعلی که در جامعه مشاهده می کنیم، دولت باید هرچه زودتر برای ترمیم دستمزد کارگران دست به کار شود. ما برگزاری جلسات شورای عالی کار با منظور ترمیم و افزایش حقوق و دستمزدها را پیگیری خواهیم کرد.

گفتنی است طی ماه های گذشته، بارها کارگران و فعالان کارگری نسبت به مبلغ دستمزد این قشر که در آخرین جلسه شورای عالی کار در سال 1402 تعیین شد، اعتراض کرده اند. حتی گروهی از کارگران به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و خواستار برگزاری دوباره جلسه شورا و ترمیم دستمزد خود شده اند. با این وجود دولت و نمایندگان آن در شورای عالی کار با این اتفاق مخالفت کرده اند.

چندی پیش وزیر کار به کارگران اعلام کرد که افزایش دستمزد منتفی است و بهتر است آنان با کارفرمایان خود در این خصوص چانه زنی کنند. با این حال نمایندگان و فعالان کارگری همچنان پیگیر بهبود وضعیت دستمزد کارگران می باشند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا