دستمزد کارگران 27 درصد افزایش یافت

دستمزد کارگران

دستمزد کارگران 27 درصد افزایش یافت

پس از مذاکرات طولانی، سرانجام جلسه شورای عالی کار به پایان رسیده و اعضای آن به یک تصمیم مشترک رسیدند. طی این تصمیم مقرر شد دستمزد کارگران در سال جدید 27 درصد افزایش پیدا کند. به این ترتیب پایه دستمزد در سال 1402، پنج میلیون و 308 هزار و 230 تومان خواهد بود.

دولت حاضر به افزایش متناسب دستمزد کارگران با تورم نشد

نماینده کارگران در شورای عالی کار ضمن اعلام نارضایتی از این میزان افزایش دستمزد کارگران اظهار داشت: با محاسبه حق مسکن، حق اولاد و سبد معیشت کارگران، این مبلغ هشت میلیون و 82 هزار و 60 تومان می شود. مبلغی که دولت برای سبد معیشت و بن خواربار کارگران تعیین کرده است، یک میلیون 100 هزار تومان است. حق مسکن نیز 900 هزار تومان است و حتی همین مبلغ هم باید ابتدا به تصویب هیات دولت برسد تا بعد بتوان آن را اجرا کرد.

بنا به سخنان وی میزان افزایش دستمزد کارگران سایر سطوح نیز 21 درصد تعیین شده است. ضمن اینکه پایه سنوات برای کارگران 210 هزار تومان مشخص شده است. گفتنی است این مبالغ پس از ساعت های طولانی گفتگو در سه جلسه پی در پی در شورای عالی کار تعیین شده اند.

توافق به دست آمده همه جانبه بوده است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در خصوص تعیین مبلغ افزایش دستمزد کارگران در سال آینده تاکید کرد: توافقی که به دست آمده است همه جانبه بوده و همه اعضای حاضر در جلسات کمیته دستمزد و شورای عالی کار با آن موافقت کرده اند.

همچنین نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار نیز خاطرنشان کرد: مبلغی که به عنوان دستمزد کارگران در سال آینده در نظر گرفته شده است، مبلغی است که تورم را تحریک نخواهد کرد.

وی اظهار داشت: ساعت ها در خصوص تعیین مبلغ منصفانه بحث و گفتگو کردیم. بسیار مهم بود که به سیاست های ضد تورمی دولت در سال آینده توجه جدی داشته باشیم. به همین دلیل مقرر شد میزان دستمزدی که در سال آینده به کارگران پرداخت می شود، بیش از این باعث ایجاد تورم نشود. ضمن اینکه توافقی که به دست آمده است، توافقی سه طرفه می باشد.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا