دستورالعمل افزایش حد مجاز ماده 6 سامانه مودیان

دستورالعمل افزایش حد مجاز ماده 6 سامانه مودیان

حد مجاز فروش موضوع ماده 6 قانون سامانه مودیان

در ماده 6 قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان چنین عنوان شده که فروشنده به هر میزانی قادر نیست صورتحساب الکترونیکی صادر نماید و در صورت عبور مودی از حد مجاز ماده 6، پیامی برای خریدار ارسال خواهد شد که در صورت تایید صورتحساب، اعتبار مالیاتی به صورتحساب تایید شده تعلق نخواهد گرفت. لذا فروشندگان بایستی به منظور رفع این مشکل به ادارات کل مراجعه نمایند و براساس دستورالعمل منتشر شده سازمان امور مالیاتی نسبت به افزایش حد مجاز فروش خود اقدام نمایند.

ساز و کار انجام فرآیند افزایش حد مجاز فروش مودی

در دستورالعمل منتشر شده توسط سازمان امور مالیاتی این موارد عنوان شده است:

چنانچه مودی ارزش افزوده دوره ی مشابه سال قبل خود را پرداخت نکرده باشد، می تواند با پرداخت یا ترتیب پرداخت بدهی مالیاتی خود حد مجاز فروش موضوع ماده 6 قانون سامانه مودیان را افزایش دهد. لازم به توضیح است که اگر پرونده دوره قبل مودی قطعی شده باشد و در اثر رسیدگی انجام شده اعتبار مالیاتی تعلق گرفته به مودی کمتر از اعتبار ابرازی باشد، مابه التفاوت اعتبار قطعی شده و اعتبار ابراز شده باید به معاونت فناوری های مالیاتی اعلام شود.

اگر مودی درخواست افزایش حد مجاز فروش با ارائه تضمین را داشته باشد، ادارات کل موظف هستند ظرف همان روز درخواست افزایش حد مجاز فروش مودی را به معاونت فناوری های مالیاتی اعلام نمایند. لازم به ذکر است که سررسید تضمین ارائه شده توسط مودی بایستی حداکثر تا پایان مهلت پرداخت مالیات بر ارزش افزوده مربوط به همان دوره ی مالیاتی باشد که پس از تعیین تکلیف ارزش افزوده دوره مورد درخواست مودی، تضامین دریافتی به مودی مسترد خواهد شد. در غیر این صورت سازمان از محل تضمین داده شده نسبت به وصول بدهی خود اقدام خواهد کرد. مامورین ادارات کل باید به این موضوع توجه کنند که فرم پیوستی را باید همراه با درخواست مودی پر کرده و آن را به معاونت فناوری های مالیاتی ارسال نمایند.

 

 

 

 

 

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا