دولت به دنبال اصلاح ماده 41 و 167 قانون کار

دولت به دنبال اصلاح ماده 41 و 167 قانون کار

اجرای مزد منطقه ای، قانونی که هنوز اجرایی نشده

در نشست روز 28 اسفندماه شورای عالی کار سید صولت مرتضوی، وزیرکار این خبر را داد که لایحه اصلاح ماده 41 و 167  قانون کار بعد از تعطیلات عید نوروز با قید فوریت تقدیم مجلس خواهد شد. وزیرکار در آخرین اظهار نظر خود در خصوص دستمزد کارگران این نکته را یادآور شد که حقوق کارگری که روی اسکله کار می کند با کارگری که زیر کولر کار می کند بایستی متفاوت باشد.

آقای مرتضوی در ادامه افزود: در شورای عالی کار اصل بر سه جانبه گرایی است و در این شورا نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت با تعامل یکدیگر دستمزد کارگران را تعیین می کنند. در خصوص مزد منظقه ای لازم به توضیح است که ما شش ماه به دنبال اجرای این موضوع بودیم اما تاکنون موفق به اجرای آن نشده ایم. همچنین به دنبال ایجاد اصلاحاتی در خصوص تعیین حقوق ها هستیم در همین راستا پیشنهاد اصلاح ماده 41 و 167 قانون کار را به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهیم کرد.

لایحه اصلاح ماده 41 و 167 به زودی به دولت ارائه می شود

رعیتی فرد، معاون روابط کار در خصوص لایحه اصلاح ماده 41 و 167 قانون کار گفت: لایحه مذکور در حال آماده سازی است و به زودی آن را به دولت ارائه خواهیم کرد. ضرورت اصلاح این دو ماده قانونی بدین جهت می باشد که در ماده 41 قانون کار شاخص های مشخص و شفافی وجود ندارد چراکه در ماده 41 کنونی مرکز رسمی اعلام نرخ تورم بانک مرکزیست اما در احکام دائمی برنامه توسعه پنجم مرجع رسمی آمار کشور مرکز آمار ایران اعلام شده است. همچنین دولت می خواهد در قالب یک لایحه از ظرفیت وجود نمایندگانی از آحاد و اقشار مختلف در مجلس برای تعیین دستمزدها استفاده نماید تا از این طریق اتهامات وارده به شورای عالی کار را برطرف کند.

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا