دولت فکری به حال دستمزد کارگران کند

دستمزد کارگران

دولت فکری به حال دستمزد کارگران کند

رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور با اشاره به سخنان وزیر اقتصاد گفت: طبق آنچه آقای وزیر گفته و تایید کرده اند، تا پایان سال با نرخ تورم 40 درصدی روبرو خواهیم شد. در چنین حالتی انتظار ما این است که دولت فکری به حال دستمزد کارگران و افزایش آن باشد. در غیر این صورت قدرت خرید کارگران کاملا از بین خواهد رفت.

وظیفه شورای عالی کار تعیین دستمزد کارگران طبق قانون کار است

سمیه گلپور تصریح کرد: وظیفه اصلی شورای عالی کار تعیین مبلغ افزایش دستمزدی است که کارگران دریافت می کنند. این شورا باید این مبلغ را مطابق با ماده 41 قانون کار تعیین کند. در این ماده آمده است که توجه به نرخ تورم موجود در کشور و نیز هزینه سبد خانوار ضروری است.

وی ادامه داد: وزیر اقتصاد به وجود تورم 40 درصدی اشاره کرده است، یعنی اینکه تورم نه مهار شده و نه از بین رفته است. بنابراین اولین انتظار ما این است که دولت به وعده های خود درباره مسئله کاهش نرخ تورم عمل کند.

رییس کانون عالی انجمن های صنفی کارگری کشور اظهار داشت: با وجود نرخ تورم موجود در کشور متاسفانه دستمزد کارگران نمی تواند کفاف هزینه های زندگی را بدهد. نمایندگان دولت در جلسه تعیین مبلغ دستمزد، به نمایندگان کارگری قول داده بودند که در صورت عدم کنترل تورم، دست به کار ترمیم دستمزد شوند.

کاهش قدرت خرید کارگر باعث ضربه به تولید است

گلپور خاطرنشان کرد: می گویند اگر دستمزد کارگران افزایش پیدا کند، نرخ تورم هم بیشتر می شود. این سخن بهانه گیری و اشتباه است. هر چقدر قدرت خرید کارگران کمتر شود، تولید بیشتر ضربه خواهد خورد. چرا که کارگران جامعه هدف تولیدات داخلی هستند و البته آنان دیگر قدرت خرید ندارند.

این فعال کارگری افزود: حمایت از کارگران و افزایش دستمزد آنان ضروری است. امسال سالی است که نباید اجازه دهیم تولید از رونق بیفتد، چرا که مقام معظم رهبری امسال را سال رونق تولید نامیده اند. کمتر کردن دستمزدها باعث رشد اقتصادی نمی شود. آنچه در توسعه و رشد اهمیت دارد، توجه نیروی کار و نیازها و دغدغه های اوست.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا