رسیدگی به پرونده های مهم مالیاتی

پرونده های مهم مالیاتی

خبر رسیدگی به پرونده های مالیاتی به گزارش رسانه مالیاتی کشور

رئیس کل سازمان امور مالیاتی ایران اعلام نمود: تمامی پرونده های مالیاتی مهم به طور متمرکز توسط ممیزان برگزیده اداره کل حسابرسی رسیدگی خواهند شد. جلسه شورای معاونین در این سازمان برگزار شد که محوریت آن ارائه راهکارهایی برای تحقق عدالت مالیاتی بود. در این جلسه به موضوعات دیگری نظیر انتصاب مدیران با توجه به سند دولت مردمی و تشکیل اداره حسابرسی ویژه در این سازمان نیز پرداخته شد.

رسیدگی به پرونده های مهم مالیاتی توسط اداره کل حسابرسی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی دکتر داوود منظور برای اولین بار در این سازمان ضرورت تاسیس اداره حسابرسی ویژه را مطرح نمود. او بیان کرد: رسیدگی به پرونده های مهم مالیاتی با توجه به میزان فروش هزار میلیاردی آن ها تعریف شده اند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. بنابراین رسیدگی به این پرونده ها باید توسط اداره حسابرسی ویژه و افراد خبره انجام شود. او در ادامه صحبت های خود گفت: این اداره کل حسابرسی با دقت و سرعت بالا برای رسیدگی متمرکز به پرونده های مالیاتی تشکیل خواهد شد.

وجود این اداره برای رسیدگی به پرونده های مهم مالیاتی از قبل در نظر گرفته شده است، اما تا به امروز آن را اجرایی نکرده اند. در طول جلسه ای که در این سازمان برگزار شد، دکتر منظور مدیر کل ادارات مالیاتی در شمال، شرق، غرب و شمیرانات را مشخص نمود. بر اساس صحبت های انجام شده در این جلسه آقایان بارگاهی، مرداسی، رضایی بختیار و نیک چهره به ترتیب سرپرست اداره حسابرسی غرب، شرق، شمیرانات و شمال تهران شدند. دکتر منظور با تشکر و قدردانی از مدیران پیشین از مدیران جدید درخواست کرد تا سیستم کاری خود را عیب یابی نمایند و کیفیت رسیدگی به پرونده های مهم مالیاتی را نیز ارتقا دهند. همچنین از آن ها خواست روی منابع مالیاتی معوقه نیز تمرکز داشته باشند.

تیم تحریریه حسابنو

تیم تحریریه حسابنو

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

آخرین سوالات
دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت