سامانه مودیان، بستری برای شناسایی دقیق درآمد مشمول مالیات افراد

سامانه مودیان، بستری برای شناسایی دقیق درآمد مشمول مالیات افراد

هدف سازمان امور مالیاتی در اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان برقراری عدالت مالیاتی می باشد. لذا برای رسیدن به این هدف، باید در جامعه شفافیت اقتصادی ایجاد شود . در راستای ایجاد شفافیت اقتصادی، سازمان امور مالیاتی به دنبال ایجاد یک نظام مالیات ستانی هوشمند بر مبنای اطلاعات شفاف و قابل استناد است. یکی از ابزارهای قانونی موثر در اجرای این اهداف قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان می باشد که در مهر ماه سال 1398 به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و سازمان امور مالیاتی با فراهم کردن بسترهای لازم برای اجرای این قانون سعی در شناسایی دقیق درآمد مشمول مالیات مودیان دارد.

انتظارات از قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان

لطف الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن اشاره به قانون سامانه مودیان اظهار داشت :  این قانون از این نظر بسیار اهمیت دارد که باید یک هدف را دنبال کند و آن شناسایی دقیق درآمد مشمول مالیات افراد می باشد. قطعا سامانه مودیان، ما را به عدالت اجتماعی نزدیک می کند، جلوی فرار مالیاتی را می گیرد و باعث افزایش درآمد دولت می شود و انتظار می رود که  درآمد ایجاد شده برای دولت، هم باعث رضایت اشخاص و دولت شود چرا که با اجرای این نظام مالیات ستانی هوشمند سلیقه ی افراد در تشخیص درآمد مودیان کنار رفته و یک مبنای سیستمی بر اساس اطلاعات واقعی جایگزین آن می شود .

احسان مومنی

احسان مومنی

محقق و پژوهشگر مالی و مالیاتی

می‌توانید سوالات مالی و مالیاتی خود را در تالار پرسش و پاسخ حسابنو مطرح نمایید، کارشناسان ما در کوتاهترین زمان ممکن، پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

خبرهای مرتبط

دکمه بازگشت به بالا

کارگاه آنلاین 2 روزه

آموزش جامع حقوق و دستمزد 1403

نیم بها تا تاریخ 8 اردیبهشت